بسیاری از امریکایی‌ها توانایی تشخیص یک کاربر واقعی را از یک بات ندارند - تکفارس 
بسیاری از امریکایی‌ها توانایی تشخیص یک کاربر واقعی را از یک بات ندارند - تکفارس 

بسیاری از امریکایی‌ها توانایی تشخیص یک کاربر واقعی را از یک بات ندارند

امیر مریخ
۲۴ مهر ۱۳۹۷ - 19:19
بسیاری از امریکایی‌ها توانایی تشخیص یک کاربر واقعی را از یک بات ندارند - تکفارس 

بات‌ها این ابزار‌های دو لبه که گاه به نفع و گاه به ضرر مقاصدمان فعالیت می‌کنند. امروز در طی پژوهشی، محققان به یافته‌های جدیدی در مورد آن‌ها دست یافته‌اند. در ادامه‌ی خبر با تکفارس همراه باشید.

به گفته یک مطالعه جدید از مرکز تحقیقاتی پیو (Pew Research Center)، اکثر آمریکایی ها می گویند که آنها نمی توانند بات های فعال در رسانه‌های اجتماعی را از انسان‌های واقعی تمیز دهند و در جدا کردن آن‌ها از یکدیگر دارای چالش هستند و اکثر آن‌ها نیز معتقدند که ربات‌ها به زات ابزارهای بدی هستند. فقط ۴۷ درصد از آمریکایی‌ها تا حدودی اطمینان دارند که می‌توانند بات‌های فعال در رسانه‌های اجتماعی را از افراد واقعی تمییز دهند. در مقابل، اکثر آمریکایی ها در مطالعه‌ای دیگر که درباره اخبار جعلی صورت گرفته بود از این اطمینان کامل داشتند که توانایی تشخیص داستان‌ها و اتفاقات دروغین را دارند.

مطالعه Pew در واقع به نوعی یک نگاه غیر معمول به این مسئله دارد و به برخوردی که افراد با هوش متوسط ​​در مورد این حساب‌های برنامه نویسی شده دارند خواهد پرداخت. محققین سعی داشته اند که بدانند آیا افراد عادی عقیده بر آن دارند که آیا سیستم عامل های رسانه های اجتماعی تهدید کننده‌ی آن‌ها است یا خیر. پس از بررسی بیش از ۴۵۰۰ بزرگسال در ایالات متحده، Pew متوجه شد که اکثر مردم در مورد بسیاری از ربات‌ها اطلاعات زیادی نمی‌دانند. دو سوم از آمریکایی‌ها دست کم از این ربات‌های رسانه‌های اجتماعی چیزهایی شنیده اند، اما تنها ۱۶ درصد از آن‌ها می‌گویند که در مورد چنین اخباری اطلاع دارند، در حالی که ۳۴ درصد از باقی مصرف کنندگان می‌گویند از خبر‌های موجود بی‌اطلاع بوده و دانشی در مورد آن ندارند. دانش آموزان جوان‌تر و مردان بیشتر از زنان (به میزان ۲۲ درصد) به نسبت بیشتری می‌گویند که از ربات‌ها چیزهایی شنیده‌اند و یا در مورد آن تحقیق و دانش آموزی کرده‌اند. از آن‌جا که نتایج نظرسنجی به وسیله‌ی خود افرادی که مورد نظرسنجی قرار گرفته‌اند به دست آمده است، احتمال این است در این نتیجه‌گیری به اندازه‌ی کافی دقت به خرج داده نشده باشد و در واقع ممکن است برخی از افرادی بیشتر و یا حتی کمتر از میزان واقعی اعلام شده در مورد بات‌های فعال در رسانه‌های اجتماعی اطلاع داشته باشند.

از کسانی که از رباتها شنیدند، ۸۰ درصد می گویند که این حساب‌های برنامه نویسی شده برای اهداف بد استفاده می‌شوند. صرف نظر از اینکه یک فرد، چه یک جمهوری خواه باشد یا چه یکدموکرات و یا جوان و یا پیر، اکثر افراد عقیده‌شان بر این اساس است که ربات‌ها بد هستند. و بیشتر که یک فرد در حوزه‌ی رسانه‌های اجتماعی اطلاعات داشته باشد، آن‌ها کمتری از ربات‌هایی که برای مقاصد متفاوت استفاده می‌شوند حمایت می‌کنند، اقلب آن‌ها از این مصارف بات‌ها ناخشنودند مصارفی مانند فعالانی که توجه خاص به موضوعات و یا یک حزب سیاسی را با استفاده از ربات‌ها برای تبلیغ نامزدهای مورد نظرشان تحت استفاده قرار می‌دهند.

به طور کلی، این گزارش به این معنی است که اکثر آمریکایی‌ها نگران هستند و نمی‌توانند به تنهایی از پس شناسایی ربات‌ها بر بیایند. با این حال، محققان پیش از این ابزارهایی را برای مبارزه با ربات‌ها ارائه داده‌اند. یکی از جدیدترین آن روش‌ها الگوریتمی است که توسط دانشگاهیان MIT Sloan پیشنهاد شده است که ربات‌ها را از انسان‌ها بر اساس نحوه ارتباط آن‌ها با دیگر حساب‌ها تشخیص می‌دهند. اگر به طور ساده و خلاصه بخواهیم این ایده را توضیح دهیم ایده کلی این است که اگر یک حساب کاربری بسیار فعال باشد و دیگران با آن صحبت نکنند، ممکن است یک ربات باشد. شما در این مورد چه فکر می‌کنید. آیا در فضای مجازی با کاربری بر خورده‌اید که در مورد واقعی بودنش به شک افتاده باشید؟ نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید