سگا نسخه‌ی مینی کنسول Mega drive را در سال ۲۰۱۹ منتشر می‌کند - تکفارس 
سگا نسخه‌ی مینی کنسول Mega drive را در سال ۲۰۱۹ منتشر می‌کند - تکفارس 

سگا نسخه‌ی مینی کنسول Mega drive را در سال ۲۰۱۹ منتشر می‌کند

امیر مریخ
۳۰ شهریور ۱۳۹۷ - 12:00
سگا نسخه‌ی مینی کنسول Mega drive را در سال ۲۰۱۹ منتشر می‌کند - تکفارس 

سگا قصد دارد تا با بازسازی کنسول محبوب قدیمی‌اش، هواداران خود را به دوران طلایی این شرکت بازگرداند، در ادامه‌ی خبر همراه با تکفارس باشید.

شرکت سگا در روز گذشته در حساب توییترش اعلام کرد که تاریخ انتشار نسخه‌ی Mini کنسول کلاسیک این شرکت یعنی کنسول مگا درایو، تا زمان نامعلومی در سال ۲۰۱۹ به تاخیر افتاده است. این نسخه‌ی جدید از کنسول کلاسیک شرکت سگا، به نوعی یک نسخه‌ی مینیاتور مانند از نسخه‌ی اولیه این کنسول می‌باشد. پیش از این قرار بر این بود که تاریخ انتشار نسخه‌ی Mini در ژاپن ،مصادف باشد با ۳۰امین سالگرد انتشار کنسول مگا درایو اما در عین حال تاریخ انتشار دقیقی برای عرضه‌ی این نسخه در دیگر نقاط جهان در نظر گرفته نشده بود. هم اکنون، شرکت سگا این مسئله‌  را به تایید رسانده است که این کنسول منیاتوری با نام Mega Drive Mini در قاره‌ی اروپا و ژاپن و با نام Genesis Mini در امریکای شمالی منتشر خواهد شد.

سگا همچنین اعلام کرد که با یک توسعه دهنده‌ی ژاپنی برای بازنگری به طراحی کنسول و بخش نرم‌افزاری آن هم‌کاری می‌کند. با این حال این قضیه کاملا علوم نیست که آیا کمپانی AtGames همچنان در این پروژه‌ی سگا نیز سهیم است یا خیر. با وجود عرضه‌ی ضعیفی که کنسول بازسازی شده‌ی Genesis Flashback با آن مواجه شده بود بسیاری حدس می‌زدند که ممکن است سگا نام این شرکت را از پروژه‌ی آینده‌ی خود خط بزنند اما همچنان این موضوع به طور کامل آشکار نیست. به نظر می‌رسد که به تازگی شرکت Atgames  پست اولیه‌ی خود را که در ماه آپریل در فیسبوک گذاشته بودند و در طی آن خبر از انتشار کنسول the Mega Drive Mini می‌دادند پاک شده است. این کمپانی تا به اینجای کار مسئول طراحی و توسعه‌ی بخش سخت افزاری کنسول the Mega Drive Mini را بر عهده‌ گرفته بود.

با وجود عرضه‌ی کنسول سونی در ماه‌‌های آینده به نظر می‌رسد که این زمان زمان خوبی برای گیمر‌های قدیمی برای سر زدن به خاطرات قدیمی خود می‌باشد. سونی به تازگی اعلام کرده است که قصد انتشار کنسول کلاسیک این شرکت یعنی PS1 را دارد. tiny PS1 (نام نسخه‌ی بازسازی شده‌ی این کنسول قدیمی) به همراه ۲۰ عنوان که سبک‌های جدیدی را در آن زمان پایه ریزی کردند همراه خواهد بود. طبق برنامه‌ریزی‌های شرکت سونی این نسخه‌ی کلاسیک از کنسول PS1 در ماه دسامبر پیش رو و با قیمت ۹۹٫۹۹ دلار به بازار عرضه خواهد شد. همچنین برای تکمیل شور و شوق طرفاداران بازی‌های کلاسیک باید این خبر را نیز بدهیم که شرکت نینتندو نیز به تازگی اعلام کرده است که کالکشن بازی‌های کنسول Sega Mega Drive بر روی کنسول جدید این شرکت یعنی Nintendo Switch در زمستان امسال منتشر خواهد شد.

اولین کنسولی که شما با آن وارد دنیای اسرارآمیز گیم شدید کدام بود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید