نسخه‌ی جدید گوگل کروم در اندروید از اثر انگشت پشتیبانی خواهد کرد - تکفارس 
نسخه‌ی جدید گوگل کروم در اندروید از اثر انگشت پشتیبانی خواهد کرد - تکفارس 

نسخه‌ی جدید گوگل کروم در اندروید از اثر انگشت پشتیبانی خواهد کرد

امیر مریخ
۲۴ شهریور ۱۳۹۷ - 14:00
نسخه‌ی جدید گوگل کروم در اندروید از اثر انگشت پشتیبانی خواهد کرد - تکفارس 

در آخرین به روز رسانی که در نسخه‌ی بتای این مرورگر مشهور، ویژگی کاربردی جدید معرفی شد: پشتیبانی از حسگر اثر انگشت در دستگاه‌های اندرویدی و مک. برای دریافت جزییات بیشتر در ادامه‌ی خبر با تکفارس همراه باشید.

این قابلیت جدید که بسیار نظر مخاطبین محبوب است، به عنوان مثال می‌تواند به سازندگان صفحات وب این امکان را بدهد تا به منظور ارتقاء سطح امنیتیشان از این حسگر بیومتریک استفاده کرده و برای ورود کاربران به حساب‌های کاربریشان، گذرگاهی بر پایه‌ی حسگر اثر انگشت را به وجود بیاورند.

به موجب این آپدیت، نرم‌افزار کروم این اجازه را پیدا می‌کند تا از اثر انگشت‌های موجود در حافظه‌ی دستگاه‌های اندروید و MacBook Proها استفاده کند و به آن‌ها دسترسی داشته باشد و در موقع نیاز اثر انگشت را اسکن نماید. با این وجود همچنان خبری از دیگر سطوح امنیتی بیومتریک در مرورگر کروم وجود ندارد، ویژگی‌های امنیت مانند اسکن اثر انگشتی که در سامانه‌ی Windows Hello وجود دارد و یا آی دی تاچی که در سیستم‌های قدیمی iOS محور حضور داشت، با این حال کروم وعده داده است که در به روز رسانی‌های آینده این ویژگی‌ها را نیز به مرورگر خود اضافه کند.

نسخه‌ی جدید گوگل کروم در اندروید از اثر انگشت پشتیبانی خواهد کرد - تکفارس 

نسخه‌ی ۷۰ بتای مرورگر کروم ویژگی‌های جالب دیگری نیز علاوه بر مورد ذکر شده دارد که به خلاصه در ادامه‌ی خبر به آن‌ها می‌پردازیم. ویندوز ۱۰ به زودی طی به روز رسانی قابلیت پشتبانی از بلوتوث وب را دریافت خواهد کرد و این به روز رسانی جا را برای مرورگر کروم باز می کند تا بتواند با دیگر دستگاه‌‌های مجهز به بلوتوث و در نزدیکی دستگاه مصرف کننده، وارد ارتباط شود. (با این حال دیگر نسخه‌های مرورگر کروم برای مدت‌هاست که از این ویژگی بهره می‌برند.)

در موردی دیگر، گوگل در طی این نسخه از یک ویژگی آزمایشی به نام API تشخیص شکل رو نمایی کرد که این اجازه را به کاربران می‌دهد تا بتوانند چهره‌ها، نوارهای بارکد ، QR code ها و متون موجود در تصاویر را شناسایی کنند.

هم اکنون کروم، هنگامی که صفحه‌های دیالوگ محور مانند تاییدیه اعتبار ،پردازهای مالی و یا هشدارهای اپلیکشن‌های مدیریت فایل ظاهر شدند به صورت خودکار از حالت تمام صفحه خارج می‌شود. با این اقدام جدید کاربران وضوح بیشتری نسبت به مطلب ظاهر شده خواهند داشت و آن‌ها را بهتر مدیریت خواهند کرد.

شما چه فکر می‌کنید؟ آیا ویژگی‌های جدید معرفی شده طی این به روز رسانی را مفید می‌دانید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید