فیسبوک تنها در ۲ ساعت ۱۵۰ میلیارد دلار را از دست داد - تکفارس 
فیسبوک تنها در ۲ ساعت ۱۵۰ میلیارد دلار را از دست داد - تکفارس 

فیسبوک تنها در ۲ ساعت ۱۵۰ میلیارد دلار را از دست داد

پوریا اسدی
۶ مرداد ۱۳۹۷ - 12:30
فیسبوک تنها در ۲ ساعت ۱۵۰ میلیارد دلار را از دست داد - تکفارس 

فیسبوک چه کار دیگری می‌تواند انجام دهد تا  روز بدتری داشته باشد؟ به گفته بلومبرگ، برای این شرکت فقط ۲ ساعت طول کشید تا این شرکت در ساعات تعطیلی معاملات، پس از آنکه سهام آن در روز چهارشنبه ۲۴ درصد کاهش پیدا کرد،۱۵۰ میلیارد دلار  را از دست دهد.

این حادثه به عنوان بزرگترین کاهش ارزش یک روزه در تاریخ بازار سهام آمریکا لقب گرفته است. با این عملکرد، فیسبوک، اینتل را  که در سال ۲۰۰۰ در یک روز ۹۱ میلیارد دلار را از دست داد، پشت سر گذاشت.

جلسه فیسبوک در ساعات تعطیلی معاملات با افت ۱۲۶ میلیارد دلاری در بازار پایان یافت. ارزش هر سهم آن در قیمت ۲۱۷٫۵۰ دلار بسته شد و سپس به ۱۷۳٫۵۰ دلار کاهش یافت.

پس از آن که فیسبوک مشکل رقابت خود  با رشد و فروش را در مقابل سرمایه گذاران اعلام نمود، کاهش ارزش این شرکت تسریع شد. دیوید ونر، مدیر ارشد فیسبوک، پیش‌بینی می‌کند که این کاهش درآمد با درصد بالای تک رقمی‌ در سه ماهه آینده ادامه پیدا کند.

این کاهش می‌تواند یکی از عواقب ناشی از رسوایی این شرکت باشد. این شبکه اجتماعی به زحمت در حال افزایش تعداد کاربران است.

طبق گفته ونر، کنترل‌های حریم خصوصی جدیدی که توسط فیسبوک معرفی شده است، می‌تواند به عنوان یک کمک برای کاهش سرعت این روند در نظر گرفته شود. همچنین، فیسبوک محصولات جدیدی مانند داستان‌های خوراک خبری را به کار گرفته است،. اما مسئله تولید درآمد از طریق تبلیغات باید به درستی مورد توجه قرار گیرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید