طبق گفته PCGamesN ، محققان مایکروسافت، Pinscree و دانشگاه کالیفرنیای جنوبی با هم همکاری کرده تا رندر مو را در بازی واقعیتر نمایند. این روش جدید مبتی بر یادگیری عمیق، اولین از نوع خود خواهد بود.
با استفاده از این تکنولوژی، شرکتهای سازندهی کارتهای گرافیکی قادر خواهند بود تصاویر واقع گرایانهتری را در طول بازی بگنجانند. در حال حاضر، با استفاده از تکنولوژی Nvidia’s HairWorks در بازیهای AAA مثل Final Fantasy XV، عملکرد به شدت قربانی جلوههای بصری میشود.
شبکه عصبی پیچشی جدید از زمینه ی دو بعدی برای تصویر مو استفاده میکند و ویژگی رشتهای را به طور مساوی توزیع میکند. این رویکرد برای ذخیره سازی و سرعت به کار میرود؛ این روش در طول روند تولید مو با رشتههای سی هزارتایی، ۱۰۰۰ بار سریع تر اجرا میشود.
محققان میگویند:
مدل سازی واقعی مو یکی از سخت ترین وظایف در هنگام دیجیتالی کردن انسان مجازی است.
آنها امیدوارند که با آموزش و بهبود تکرارشونده، این فناوری بتواند در بازیهای واقعی مورد استفاده قرار گیرد.
محققان به شبکه عصبی ، مجموعه ای از ۴۰،۰۰۰ مدل مو و ۱۶۰،۰۰۰ گرایش دوبعدی وارد کردند. با این کار، هوش مصنوعی آموزش داده شد تا از یک تصویر مدلهای مختلف مو ، رنگ، طول و غیره را تولید کند.
در آینده استفاده از هوش مصنوعی در بازیهای ویدئویی اجتناب ناپذیر است. شرکتهایی مانند انویدیا از همین حالا سناریوهای احتمالی که هوش مصنوعی در بازیها نقش دارند را بررسی میکند.
نظرات