آیفون ۸ احتمالاً از Touch ID بهره نخواهد برد - تکفارس 
آیفون ۸ احتمالاً از Touch ID بهره نخواهد برد - تکفارس 

آیفون ۸ احتمالاً از Touch ID بهره نخواهد برد

دانیال دهقانی
۲۸ تیر ۱۳۹۶ - 20:00
آیفون ۸ احتمالاً از Touch ID بهره نخواهد برد - تکفارس 

این روز ها همه معتقدند که نسل بعدی آیفون ها، یعنی آیفون ۸ از حسگر معروف تاچ آی دی(Touch ID) استفاده نخواهد کرد. اما از سوی دیگر در تصاویری که از این گوشی منتشر می شوند می توانیم حضور یک دکمه خاموش / روشن بزرگ بر روی آن را ببینیم، که باعث می شود تئوری دیگری با این مضمون که اپل این حسگر را داخل این دکمه تعبیه خواهد کرد به ذهنمان برسد. مکانی که سونی از آن برای تعبیه حسگر بیومتریک خود بهره می برد. در ادامه این خبر و جزئیات آن با تک فارس همراه باشید!

امروز اما مدارکی بیشتری از این که تاچ آی دی در این نسخه قابل لمس( یا حتی وجود) ندارد به دست ما رسیده است. تصاویر جدیدی که از این گوشی به دست ما رسیده اند نشان می دهند که نسخه گران تر این گوشی ها که با نام آیفون ۸(iPhone 8) و مخصوص دهمین سالگرد عرضه آیفون ها ساخته می شود میزبان تعدادی از سنسور های مختلف بر روی بخش جلویی خود است. در این تصاویر لو رفته، حفره هایی که در کنار میکروفون گوشی قرار گرفته اند برجسته شده اند. دو حفره سمت چپ میکروفون که هم اندازه نیز هستند احتمالاً محل قرارگیری حسگر ۳ بعدی این گوشی خواهد بود که از طریق قابلیت تشخیص چهره قفل گوشی را باز خواهد کرد و یا به عنوان تاییدیه ای برای ورود به اپل پِی(Apple Pay) استفاده خواهد شد.

حفره سمت راست احتمالاً محل قرارگیری دوربین فیس تایم/Facetime(یا همان دوربین مخصوص عکس برداری سلفی در گوشی های اندرویدی) خواهد بود و سنسوری که در راست ترین نقطه قرار گرفته است احتمالاً محل قرارگیری اسکنر آیریس(IRIS Scanner) خواهد بود. پلن اول اپل قرار دادن حسگر اثر انگشت داخل و زیر صفحه نمایش گوشی بود اما همانند سامسونگ این شرکت نیز متوجه شد این تکنولوژی فعلاً و حداقل در سال ۲۰۱۷ در دسترس نیست. پلن دوم اپل قرار دادن این حسگر در بخش پشتی گوشی بوده است. اما هنگامی که مسئولان این شرکت با نمونه اولیه آن مواجه شدند تصمیم به کنار گذاشتن این طرح گرفتند. یکی از مسائل دیگر ورودی افقی در بالای یکی از میکروفون ها است. در حالی که در تصاویری که قبلاً از این گوشی به بیرون درز کرده بود به سادگی می توانستیم این بخش را ببینیم اما در تصاویر جدیدی به نظر می آید که وجود ندارد.

بنابراین با در نظر گرفتن تمامی این شایعات به این جمع بندی می رسیم که آیفون ۸ بدون حسگر اثر انگشت عرضه خواهد شد و تمرکز خود را بر روی حسگر آیریس خواهد گذاشت. سوالی که باقی می ماند این است که آیا اپل تا این حد از این تکنولوژی مطمئن است که قصد دارد آن را جایگزین تاچ آی دی بکند؟ آیا موسسات مالی ای که با اپل در سرویس اپل پِی همکاری دارند این تکنولوژی را نیز به عنوان راهی برای تشخیص هویت کاربران تایید خواهند کرد؟ به نظر می رسد که اپل جواب تمامی این سوالات سخت را پیدا کرده باشد چرا که تولید انبوده مورد انتظار ترین آیفون سال های اخیر شروع شده است و تا زمان احتمالی معرفی آن نیز ۴ هفته بیشتر باقی نمانده است.

نظر شما درباره این خبر چیست؟! نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید!

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید