اپل آپدیت iOS 18.1 را با هوش مصنوعی Apple Intelligence منتشر کرد - تکفارس 
اپل آپدیت iOS 18.1 را با هوش مصنوعی Apple Intelligence منتشر کرد - تکفارس 

اپل آپدیت iOS 18.1 را با هوش مصنوعی Apple Intelligence منتشر کرد

افشین نوری
۷ آبان ۱۴۰۳ - 17:55
آپدیت iOS 18.1

اپل امروز آپدیت iOS 18.1 و iPadOS 18.1 را با هوش مصنوعی Apple Intelligence منتشر کرد.

اپل امروز نسخه‌های ۱۸.۱ سیستم‌عامل‌های iOS و iPadOS را منتشر کرد که نخستین به‌روزرسانی‌های اصلی پس از عرضه نسخه‌های ۱۸ این سیستم‌عامل‌ها در ماه سپتامبر محسوب می‌شوند. این به‌روزرسانی‌ها شش هفته پس از انتشار نسخه‌های اولیه در دسترس کاربران قرار گرفته‌اند.

آپدیت‌های جدید را می‌توان بر روی آیفون‌ها و آیپدهای سازگار از طریق مسیر Settings > General > Software Update دریافت کرد.

ویژگی اصلی iOS 18.1 و iPadOS 18.1، هوش مصنوعی اپل است که برخی از قابلیت‌های اولیه آن در آیفون ۱۵ پرو، آیفون ۱۵ پرو مکس، تمامی مدل‌های آیفون ۱۶ و تمامی آیپدهای مجهز به تراشه سری M یا A17 پرو قابل استفاده خواهد بود.

لازم به ذکر است که هوش مصنوعی اپل در مرحله آزمایشی قرار دارد و در ابتدا، کاربران برای دسترسی به آن باید در لیست انتظار قرار گیرند. برای فعال‌سازی این قابلیت، کاربران باید به برنامه تنظیمات مراجعه کرده و گزینه هوش مصنوعی اپل و سیری را روشن کنند.

هوش مصنوعی اپل قابلیت‌های متنوعی را ارائه می‌دهد که از جمله آن‌ها می‌توان به ابزارهای نوشتاری برای ویرایش و بازنویسی متون و ایجاد خلاصه اشاره کرد. دستیار صوتی سیری نیز با ظاهری جدید و قابلیت تایپ دستورات، اطلاعات دقیق‌تری در مورد محصولات اپل ارائه می‌دهد و می‌تواند مکالمات را بهتر دنبال کند.

همچنین، قابلیت خلاصه‌سازی پیام‌ها و ایمیل‌ها و ارائه پاسخ‌های هوشمند در این برنامه‌ها، به همراه خلاصه‌سازی صفحات وب در سافاری و خلاصه‌سازی رونوشت‌های صوتی در برنامه یادداشت‌ها از دیگر قابلیت‌های این هوش مصنوعی هستند.

علاوه بر ویژگی‌های هوش مصنوعی، به‌روزرسانی‌های iOS 18.1 و iPadOS 18.1 شامل تغییرات دیگری نیز می‌شوند که برای کاربرانی که دستگاه‌های مجهز به هوش مصنوعی اپل ندارند، جذاب خواهد بود.

کنترل‌سنتر در این به‌روزرسانی‌ها بهبود یافته است و کاربران می‌توانند کنترل‌های اتصال را با جزئیات بیشتری مدیریت کنند، به برنامه اندازه‌گیری دسترسی داشته باشند و امکانات دیگری را نیز مورد استفاده قرار دهند. همچنین، قابلیت ضبط تماس‌های تلفنی نیز به این سیستم‌عامل‌ها اضافه شده است که با فعال‌سازی آن، تمامی افراد حاضر در تماس از ضبط شدن مکالمه مطلع خواهند شد و فایل ضبط شده همراه با رونوشت متنی آن در برنامه یادداشت‌ها ذخیره می‌شود.

همچنین با باز شدن دسترسی به فناوری NFC برای برنامه‌های شخص‌ثالث، امکان استفاده از قابلیت‌های جدیدی مانند پرداخت‌های بدون تماس غیر از اپل پی فراهم شده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید