گوشی های سامسونگ با هوش مصنوعی + امکانات آن + مقایسه عملکردها
گوشی های سامسونگ با هوش مصنوعی + امکانات آن + مقایسه عملکردها

گوشی های سامسونگ با هوش مصنوعی + امکانات آن

تکفارس
۶ آبان ۱۴۰۳ - 12:48
هوش مصنوعی در گوشی های سامسونگ

احتمالا شما هم بارها بین انسان در خدمت تکنولوژی یا تکنولوژی در خدمت انسان شک کرده‌اید. هوش مصنوعی این شک را چند برابر کرده است. پیشرفت AI در زندگی انسان مخصوصا در گوشی‌های موبایل چنان زیاد است که عملا بدون آن زندگی سخت می‌شود.

هوش مصنوعی در گوشی‌های سامسونگ یا آیفون چنان رخنه دارد که می‎توانید کارهای‌تان را به آن‌ها بسپارید. پیام‌های‌تان را جواب دهند، عکس‌های جذاب بگیرند یا حتی با شما به گفتگو بپردازند. این پیشرفت‌ها آنقدر افراد را درگیر کرده که حتی برای خرید موبایل ابتدا به گوشی‌هایی تقویت شده با هوش مصنوعی فکر می‌کنند.

در واقع هوش مصنوعی (AI) یکی از ارکان اصلی گوشی‌های هوشمند تبدیل شده است. در گوشی سامسونگ نیز از آن استفاده می‌شود تا تجربه کاربری را به سطح جدیدی ارتقا دهد. در این مقاله، نگاهی دقیق به استفاده سامسونگ از هوش مصنوعی در گوشی‌های خود می‌اندازیم، ویژگی‌های کلیدی این فناوری را بررسی می‌کنیم و گوشی‌های رده بالا و رده پایین سامسونگ را از لحاظ بهره‌مندی از هوش مصنوعی مقایسه می‌کنیم.

پیشرفت‌های سامسونگ در استفاده از هوش مصنوعی

کاربرد هوش مصنوعی در گوشی‌های سامسونگ در حوزه‌‌هایی دوربین، مدیریت باتری، امنیت و تجربه کاربری است. سامسونگ با به‌روزرسانی‌های مداوم در سری‌های پرچمدار خود، مانند Galaxy S و Galaxy Z Fold/Flip، توانسته از قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی برای ارائه تجربه‌ای هوشمندتر و آسان‌تر بهره‌برداری کند.

طبق آخرین گزارش‌ها، بیش از ۶۰ درصد کاربران گوشی‌های هوشمند به نوعی از فناوری‌های هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. انتظار می‌رود که تا سال ۲۰۲۵، ۷۵ درصد از تمام گوشی‌های هوشمند امکانات گسترده‌تری از هوش مصنوعی داشته باشند. می‌توان این‌طور گفت که سامسونگ نقش مهمی در این روند دارد.

یکی از بزرگ‌ترین استفاده سامسونگ از هوش مصنوعی، بهبود کیفیت عکس‌ها و فیلم‌ها است. در گوشی‌هایی مانند Galaxy S23 Ultra و Galaxy Z Fold 5 ، هوش مصنوعی به‌طور خودکار، تنظیمات دوربین را با توجه به محیط، نور و موضوع عکس بهینه می‌کند. برای مثال، AI Scene Optimizer می‌تواند تا ۳۰ نوع صحنه مختلف را شناسایی و بهترین تنظیمات را اعمال کند.

هوش مصنوعی در گلکسی فولد سامسونگ

امکانات و ویژگی‌های هوش مصنوعی در گوشی‌های سامسونگ

هوش مصنوعی در گوشی‌های سامسونگ چندین نقش کلیدی ایفا می‌کند که در زیر به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌شود.

  • پردازش تصویر پیشرفته: یکی از بزرگ‌ترین بهره‌برداری‌های سامسونگ از هوش مصنوعی در بهبود کیفیت عکس‌ها و فیلم‌ها است. مثلا، هوش مصنوعی می‌تواند به طور خودکار حالت شب را فعال کند، سوژه‌ها را در عکس تشخیص دهد و تنظیمات نوردهی، کنتراست و رنگ را بهینه کند. AI Photo Enhancer، AI Portrait Mode و Scene Optimizer هوش مصنوعی‌های به کار رفته در پرچم‌داران سامسونگ هستند.
  • پردازنده‌های هوش مصنوعی: مسئول اجرای سریع‌تر و بهینه‌تر عملیات مبتنی بر هوش مصنوعی هستند. مثلا در Galaxy S23 Ultra، سامسونگ از پردازنده Snapdragon 8 Gen 2 با NPU قدرتمند استفاده می‎کند. سرعت پردازش و اجرای محاسبات هوش مصنوعی آن ۴.۳۵ تریلیون عملیات در ثانیه (TOPS) است.
  • دستیار هوشمند بیکسبی: دستیار هوش مصنوعی سامسونگ می‌تواند وظایف مختلفی از جمله تنظیمات گوشی، پاسخ به پیام‌ها و انجام عملیات پیچیده را تنها با فرمان صوتی کاربر انجام دهد. Bixby با یادگیری به مرور و با استفاده بیشتر، رفتار کاربر را یاد می‌گیرد و پیشنهادات شخصی‌سازی شده ارائه می‌دهد.
  • بهینه‌سازی باتری و عملکرد: سامسونگ با استفاده از هوش مصنوعی، مدیریت باتری و عملکرد گوشی را بهینه می‌کند. AI با یادگیری الگوی استفاده کاربر از گوشی، برنامه‌هایی که کم‌تر استفاده می‌شوند را به حالت تعلیق در می‌آورد تا مصرف باتری کاهش یابد. همچنین AI می‌تواند پردازش‌های گوشی را در زمان بازی با Game Booster یا کار با برنامه‌های سنگین بهبود دهد تا تجربه کاربری بهینه شود.
امکانات هوش مصنوعی سامسونگ

همچنین سامسونگ انواع هوش مصنوعی را برای ارتقای امنیت گوشی‌های خود به کار می‌گیرد. فناوری‌های تشخیص چهره مانند AI Facial Recognition و اثر انگشت در گوشی‌های سامسونگ با هوش مصنوعی بهینه شده‌اند تا سرعت و دقت آن‌ها بهبود یابد.

مقایسه گوشی‌های پرچمدار سامسونگ با رده پایین‌تر

گوشی‌های سامسونگ در سطوح مختلف از هوش مصنوعی بهره‌مند هستند اما قابلیت‌های هوش مصنوعی در گوشی‌های پرچمدار بسیار بیشتر از مدل‌های اقتصادی و رده پایین است. در ادامه به مقایسه Galaxy S23 Ultra پرچمدار و رده پایین Galaxy A54 می‌پردازیم.

  • :Galaxy S23 Ultra استفاده کامل از هوش مصنوعی در تمام جنبه‌ها از جمله پردازش تصویر، مدیریت باتری، بهبود عملکرد بازی و امنیت. قیمت این گوشی حدود ۷۰۰ دلار است که برای یک پرچمدار با ویژگی‌های هوش مصنوعی پیشرفته، مناسب محسوب می‌شود. البته نسخه ۲۴ این مدل نیز وارد بازار شده که باعث شکسته شدن قیمت نسخه قبلی می شود. Galaxy S23 Ultra در ایران ۵۰ میلیون تومان قیمت دارد و Galaxy S24 Ultra نیز ۶۰ میلیون است.
  • Galaxy A54: استفاده محدودتر از هوش مصنوعی و کاربرد بیشتر آن در زمینه پردازش تصویر و مدیریت باتری. قیمت این گوشی حدود ۲۳۰ دلار است که برای یک گوشی میان‌رده اقتصادی با قابلیت‌های هوش مصنوعی پایه مقرون‌به‌صرفه است. در ایران می‌توانید این گوشی را با قیمتی حدود ۱۹ میلیون تومان بخرید.

هر دو گوشی از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، اما تفاوت در میزان استفاده و رابط کاربری آن‌هاست.

هوش مصنوعی سامسونگ در گوشی های میان رده

تاثیر هوش مصنوعی بر راحتی استفاده از گوشی‌های سامسونگ

استفاده از هوش مصنوعی در گوشی‌های سامسونگ نه تنها تجربه کاربری را ساده‌تر می‌کند، بلکه به‌طرز قابل توجه‌ی باعث افزایش کارایی و بهینه‌سازی در زمینه‌های مختلف می‌شود. هوش مصنوعی به کاربران اجازه می‌دهد تا با استفاده از Bixby و سایر قابلیت‌های هوش مصنوعی، بسیاری از کارها را بدون نیاز به دست و تنها با استفاده از دستورات صوتی انجام دهند.

یک مزیت مهم AI در تلفن هوشمند، تشخیص صحنه‌ها برای عکاسی است. AI تنظیمات دوربین را بهینه می‌کند تا حتی افراد بدون مهارت‌های عکاسی حرفه‌ای هم عکس‌های با کیفیت بگیرند. همچنین هوش مصنوعی با مدیریت هوشمندانه برنامه‌ها و پردازش‌ها، مصرف باتری را کاهش داده و به کاربران این امکان را می‌دهد تا مدت زمان بیش‌تری از گوشی خود استفاده کنند.

جمع‌بندی

سامسونگ، این غول صنعت گوشی، با بهره‌گیری از هوش مصنوعی تجربه کاربری گوشی‌های خود را به سطح جدیدی ارتقا داده است. گوشی‌های پرچمدار سامسونگ مانند Galaxy S23 Ultra با امکانات پیشرفته هوش مصنوعی مانند دوربین‌های تقویت شده، امنیت هوشمند و مدیریت عملکرد، عمل می‌کنند. از سوی دیگر، مدل‌های میان‌رده مانند ۵۴Galaxy A نیز با قیمت پایین‌تر، برخی از قابلیت‌های هوش مصنوعی را ارائه می‌دهند که می‌تواند نیازهای روزمره کاربران را به خوبی پوشش دهد.

در نهایت، با توجه به پیشرفت روزافزون هوش مصنوعی و امکانات آن در تجربه کاربری، به نظر می‌رسد که گوشی‌های سامسونگ در حال حاضر یکی از بهترین گزینه‌ها برای کاربرانی هستند که به دنبال تلفن‌های هوشمند پیشرفته با امکانات هوش مصنوعی هستند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید