گلکسی A16 ۴G با مشخصات جذاب معرفی شد - تکفارس 
گلکسی A16 ۴G با مشخصات جذاب معرفی شد - تکفارس 

گلکسی A16 ۴G با مشخصات جذاب معرفی شد

افشین نوری
۲۶ مهر ۱۴۰۳ - 20:17
گلکسی A16 4G

اخیرا شاهد رونمایی از گلکسی A16 ۵G توسط سامسونگ بودیم و حالا نسخه ۴G آن با مشخصات جذاب از راه رسیده است.

گوشی گلکسی A16 4Gشباهت زیادی به نسخه ۵G خود دارد و دارای نمایشگر ۶.۷ اینچی FHD+ OLED با نرخ نوسلزی ۹۰ هرتز، باتری قدرتمند ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با قابلیت شارژ ۲۵ وات و سیستم دوربین سه‌گانه شامل سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۵ مگاپیکسلی و سنسور عمق‌سنج ۲ مگاپیکسلی در پشت و دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی در جلو است.

این گوشی با بدنه‌ای به ضخامت ۷.۹ میلی‌متر طراحی شده و دارای گواهینامه IP54 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب است که ارتقا قابل توجهی نسبت به A15 به شمار می‌رود که ضخامت ۸.۴ میلی‌متری داشت و هیچ استاندارد IP نیز نداشت. این یک اتفاق مهم در این سری است، چراکه مدل‌های قبلی مانند A1x و A2x هیچ گواهینامه IP نداشتند و برای چنین قابلیتی نیاز به ارتقاء به A3x بود.

گلکسی A16 4G با مشخصات جذاب معرفی شد

سامسونگ هنوز نام تراشه‌ای که گلکسی A16 4G را قدرت می‌بخشد، اعلام نکرده است. اما با توجه به اینکه مدل A15 4G از تراشه Helio G99 بهره می‌برد، احتمال دارد مدل جدید از تراشه Helio G100 استفاده کند که یک به‌روزرسانی جزئی نسبت به G99 محسوب می‌شود.

تراشه G100 از دوربین‌های ۲۰۰MP پشتیبانی می‌کند، هرچند که این قابلیت ممکن است در گوشی جدید کاربردی نداشته نباشد. گلکسی A16 4G همان پیکربندی مدل قبلی را حفظ کرده است و با ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، به همراه یک اسلات microSD تا ۱TB عرضه می‌شود.

جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری روی این گوشی وجود ندارد. سامسونگ به قیمت آن اشاره‌ای نکرده است. اما با توجه به قیمت‌گذاری مدل‌های A15 و A15 5G، انتظار می‌رود که قیمت مدل ۴G حدود ۵۰ یورو کاهش یابد.

گوشی سامسونگ گلکسی A16 4G قرار است در ماه نوامبر عرضه شود و شش سال آپدیت نرم‌افزاری را دریافت خواهد کرد. این گوشی در رنگ‌های خاکستری، سبز و آبی در دسترس خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید