ماشین زمان پایگاه Internet Archive دوباره آنلاین شد - تکفارس
ماشین زمان پایگاه Internet Archive دوباره آنلاین شد - تکفارس

پایگاه Internet Archive پس از حملات DDoS دوباره در دسترس است

امین باقری
۲۴ مهر ۱۴۰۳ - 13:35
پایگاه Internet Archive

سرویس ماشین زمان پایگاه آرشیو اینترنت Internet Archive پس از حملات DDoS که در ۹ اکتبر کل پلتفرم را از دسترس خارج کرد، حالا فقط به‌ صورت خواندنی به حالت آنلاین بازگشته است. بنیان‌گذار آن، بروستر کیل، در روز دوشنبه اعلام کرد که این سرویس به‌صورت موقت و فقط خواندنی از سر گرفته شده است و امکان ذخیره صفحات جدید وجود ندارد.

محقق امنیتی، تروی هانت، اظهار داشت که حملات هفته گذشته همزمان با برنامه اینترنت آرشیو برای افشای یک نقض امنیتی قبلی رخ داده است که منجر به سرقت بیش از ۳۱ میلیون رکورد ثبت شده شد. هانت که سرویس Have I Been Pwned را اداره می‌کند، معتقد است که این دو رویداد احتمالا کاملا تصادفی بوده‌ و از دخالت چندین گروه در آن خبر داده است.

گروه هکری Blackmeta مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته و مدعی است که اینترنت آرشیو متعلق به آمریکا می‌باشد. این سازمان غیرانتفاعی که در اوایل دوران اینترنت در سال ۱۹۹۶ تأسیس شده، در سانفرانسیسکو مستقر است.

کیل می‌گوید استفاده از ماشین زمان دوباره ایمن است، بنابراین می‌توانید به بازدید از سایت‌های قدیمی مورد علاقه‌تان بپردازید. با این حال، وی هشدار می‌دهد که سرویس ممکن است به تعمیرات بیشتری نیاز داشته باشد، پس ممکن است دوباره از دسترس خارج شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید