پردازنده اسنپدراگون ۸s نسل ۴ در اوایل سال ۲۰۲۵ معرفی خواهد شد - تکفارس 
پردازنده اسنپدراگون ۸s نسل ۴ در اوایل سال ۲۰۲۵ معرفی خواهد شد - تکفارس 

پردازنده اسنپدراگون ۸s نسل ۴ در اوایل سال ۲۰۲۵ معرفی خواهد شد

فرزاد اسرافیلی
۸ مهر ۱۴۰۳ - 12:31
رونمایی از پردازنده اسنپدراگون 8s نسل 4

طبق اعلام یک منبع داخلی، در اوایل سال ۲۰۲۵ شاهد رونمایی از پردازنده اسنپدراگون ۸s نسل ۴ خواهیم بود.

کوالکام خود را برای عرضه چیپست جدید اسنپدراگون ۸s نسل ۴ خود در سه ماهه اول سال ۲۰۲۵ آماده می‌کند. این خبر را افشاگری به نام یوگش برار اعلام کرده است.

این پردازنده نسخه ساده شده اسنپدراگون ۸ نسل ۴ می‌باشد. خود اسنپدراگون ۸ نسل ۴ نیز هنوز به صورت رسمی رونمایی نشده است. پیش از این، اطلاعات مربوط به اسنپدراگون ۸s نسل ۴ در سیستم عامل HyperOS شیائومی با شماره مدل SM8735 رویت شده بود و بنا به اعلام یوگش برار انتظار می‌رود این تراشه جدید در ماه‌های آینده روانه بازار شود. این افشاگر همچنین به پردازنده‌ای با شماره مدل SM8775 اشاره کرده است که هنوز نام و اطلاعاتی از آن در دسترس نیست. احتمال آن زیاد است که شماره مدل فوق مربوط به تراشه قدرتمند اسنپدراگون ۸+ نسل ۴ باشد. البته تمامی اینها فقط در حد حدس و گمان است.

انتظار می‌رود عملکرد اسنپدراگون ۸s نسل ۴ با اسنپدراگون ۸ نسل ۳ برابری کند، درست همانند اسنپدراگون ۸s نسل ۳ که در مارس امسال عرضه شد و عملکردی نزدیک به اسنپدراگون ۸ نسل ۲ داشت.

پیش از این شایعاتی مبنی بر تغییر نام تراشه پرچمدار آینده اسنپدراگون ۸ نسل ۴ توسط کوالکام به اسنپدراگون ۸ الیت به گوش می‌رسید، اما منبع داخلی مذکور احتمال تغییر نام چیپست را رد کرد. لازم به ذکر است از اسنپدراگون ۸ نسل ۴ در رویداد Snapdragon Summit 2024 که از ۲۱ تا ۲۳ اکتبر ۲۰۲۴ مصادف با ۳۰ مهر تا ۲ آبان برگزار می‌شود، به طور رسمی رونمایی خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید