متا از هدست واقعیت مجازی کوئست ۳S رونمایی کرد - تکفارس 
متا از هدست واقعیت مجازی کوئست ۳S رونمایی کرد - تکفارس 

متا از هدست واقعیت مجازی کوئست ۳S رونمایی کرد

فرزاد اسرافیلی
۵ مهر ۱۴۰۳ - 10:47
هدست واقعیت مجازی کوئست 3S

متا در رویداد سالانه Connect، از هدست واقعیت مجازی جدید کوئست ۳S رونمایی کرد و آن را جایگزینی مقرون به صرفه برای کوئست ۳ دانست.

شرکت متا هدست واقعیت مجازی کوئست ۳S را با قیمت ۳۰۰ دلار در رویداد Connect معرفی کرد. قیمت این هدست ۲۰۰ دلار کمتر از نسخه قبلی یعنی کوئست ۳ می‌باشد.

هدست کوئست ۳S مجهز به همان پردازنده اسنپدراگون XR2 نسل ۲ و ۸ گیگابایت رم است که امکان اجرای بازی‌های انحصاری از جمله Batman: Arkham Shadow جدید را برای کاربران مهیا می‌کند. کنترلرهای این مدل مشابه کوئست ۳ است و همچنین عملکرد انتقال رنگ کامل برای واقعیت ترکیبی را ارائه می‌دهد.

هدست واقعیت مجازی کوئست 3S

دوربین های بیرونی هدست کوئست ۳S مشابه مدل قبلی بوده و همچنان دارای دو دوربین RGB برای بازتولید رنگ استریوسکوپی و چهار دوربین VGA برای ردیابی دست‌ها هستند. با این حال متا به منظور پایین آوردن قیمت این هدست، برخی از ویژگی‌ها را کاهش داده است. به عنوان مثال، هیچ لنز با عملکرد پیشرفته و محتوای ۴K در این هدست تعبیه نشده است. مدل پایه این هدست دارای ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی است و مدل ۲۵۶ گیگابایتی آن ۴۰۰ دلار قیمت دارد.

عمر باتری کوئست ۳S با هر بار شارژ حدود ۲.۵ ساعت می‌باشد در حالی که این عدد ۲.۲ ساعت برای مدل کوئست ۳ می‌باشد.

مشتریانی که هر یک از مدل‌های کوئست ۳ یا ۳S را پیش‌سفارش مکنند، یک نسخه دیجیتالی رایگان از بازی Batman: Arkham Shadow را در ماه اکتبر به عنوان هدیه دریافت خواهند کرد. لازم به ذکر است پیش‌سفارش‌ها در حال حاضر باز هستند و تحویل هدست‌ها از ۱۵ اکتبر مصادف با ۲۴ مهر آغاز می‌شود. در قسمت زیر می‌توانید ویدیوی رونمایی از هدست واقعیت مجازی کوئست ۳S را مشاهده کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید