تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۵ با فرکانس ۵ گیگاهرتزی عرضه می‌شود - تکفارس 
تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۵ با فرکانس ۵ گیگاهرتزی عرضه می‌شود - تکفارس 

تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۵ با فرکانس ۵ گیگاهرتزی عرضه می‌شود

فرزاد اسرافیلی
۴ مهر ۱۴۰۳ - 12:27
اسنپدراگون 8 نسل 5 با فرکانس 5 گیگاهرتزی

بنا به افشاگری‌های اخیر، تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۵ دارای هسته‌های پرسرعت بوده و با سرعت کلاک ۵ گیگاهرتزی روانه بازار خواهد شد.

شایعات حاکی از آن است پردازنده جدید اسنپدراگون ۸ نسل ۵ با دارا بودن هسته‌هایی با سرعت بالا، عملکرد در خودر توجهی را برای کاربران ارائه خواهد داد. این گزارش را یک منبع آگاه در شبکه اجتماعی ویبو منتشر کرده است.

طبق افشاگری‌های اخیر، هسته‌های عملکردی این تراشه با فرکانس باورنکردنی ۵.۰ گیگاهرتز اجرا خواهند شد. این در حالی است که فرکانس اسنپدراگون ۸ نسل ۴ به ۴.۳۲ گیگاهرتز می‌رسد. این امر نشان می‌دهد شاهد پیشرفت چشمگیر در عملکرد مدل جدید خواهیم بود.

طبق اخبار منتشر شده، اسنپدراگون ۸ نسل ۵ دارای ۲ هسته‌ی عملکرد و ۶ هسته کم مصرف می‌باشد. همانطور که در ابتدا اعلام شد فرکانس هسته‌های عملکردی ۵.۰ گیگاهرتز و هسته‌های کم مصرف نیز ۴.۰ گیگاهرتز می‌باشد که در قیاس با ۳.۵۳ گیگاهرتزی نسل ۴ شاهد ارتقا چشمگیر سرعت هستیم.

با این حال، بنا به گزارشات پیشین، سرعت کلاک ذکر شده ممکن است تنها نسخه‌ای را که با فناوری N3P شرکت TSMC ساخته شده باشند، شامل شود. نسخه دیگر تراشه که احتمالاً برای گوشی‌های گلکسی سامسونگ طراحی شده است، ممکن است با فناوری SF2 سامسونگ ساخته شود و هنوز سرعت کلاک این مدل مشخص نشده است.

در صورتی که تمامی این افشاگری‌ها درست از آب دربیایند، می‌توان امیدوار بود اسنپدراگون ۸ نسل ۵ نوید دهنده عملکرد استثنایی برای کاربران باشد و به یک تراشه مورد انتظار برای گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار تبدیل شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید