نتایج بنچمارک تراشه A18 آیفون ۱۶ منتشر شد - تکفارس 
نتایج بنچمارک تراشه A18 آیفون ۱۶ منتشر شد - تکفارس 

نتایج بنچمارک تراشه A18 آیفون ۱۶ منتشر شد

فرزاد اسرافیلی
۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - 17:41
نتایج بنچمارک تراشه A18

نتایج عملکرد تراشه A18 آیفون ۱۶ در بنچمارک گیک‌بنچ نشان دهنده برتری جزئی در مقایسه با مدل قبلی است.

با معرفی سری جدید آیفون‌های اپل شاهد عملکرد آن‌ها در بنچمارک‌ها هستیم. به‌تازگی نتایج عملکرد تراشه A18 در گیک‌بنچ منتشر شده است که حکایت از پیشرفت جزئی دارد.

طبق نتایجی که اوایل صبح امروز در گیک‌بنچ منتشر شد، طبق انتظار تراشه A18 در بخش تک هسته‌ای حدود ۱۰ درصد پیشرفت را در مقایسه با A17 پرو نشان می‌دهد. اپل در رونمایی از تراشه A18 از مقایسه مستقیم با تراشه A17 اجتناب کرده بود.

نکته قابل توجه عملکرد ناامید کننده این تراشه در بخش چند هسته‌ای است. تراشه A18 در بخش چند هسته‌ای همتراز با تراشه A16 Bionic بوده و حدود ۸ درصد ضعیف‌تر از تراشه A17 پرو عمل کرده است. این نتایج بسیار عجیب به نظر می‌رسد زیرا اپل اعلام کرده بود تراشه A18 حدود ۳۰ درصد سریع‌تر از A16 در آیفون ۱۵ عمل می‌کند. در اینجا حتما یک جای کار ایراد دارد اما با در دسترس بودن نتایج چند هسته‌ای مناسب و اطلاعات بیشتر، قطعا سر و ته قضیه مشخص خواهد شد.

نتایج گیک‌بنج از یک مدل آیفون با شناسه ۱۷.۳ بدست آمده است. به نظر می‌رسد آن شناسه مربوط به آیفون ۱۶ باشد. بنابراین احتمالاً نتایج امیدوارکننده‌تری از تراشه A18 پرو در راه است.

لازم به ذکر است اپل دیروز در مراسم «It’s Glowtime» از آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پرو مجهز به تراشه‌های جدید A18 و A18 پرو رونمایی کرد. این تراشه‌ها همانند تراشه M4 که در اوایل سال جاری در آیپد پرو معرفی شد، بر اساس نسل دوم فناوری ۳ نانومتری توسعه یافته‌اند. پیش فروش سری آیفون ۱۶ از جمعه آغاز می‌شود و از ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور) به دست مشتریان می‌رسند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید