شایعه: تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ حدود ۲۱ درصد گران‌تر از نسل قبل است - تکفارس 
شایعه: تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ حدود ۲۱ درصد گران‌تر از نسل قبل است - تکفارس 

شایعه: تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ حدود ۲۱ درصد گران‌تر از نسل قبل است

محمدامین حیدری
۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - 12:29
اسنپدراگون 8 نسل 4 گیک‌بنچ

یک افشاگر خوش‌سابقه در شبکه اجتماعی ویبو مدعی شده که تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ حدود ۲۱ درصد گران‌تر از نسل قبل است.

تاکنون گزارش‌های متعددی درباره افزایش قیمت تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ نسبت به پرچمدار فعلی کوالکام منتشر شده است. به عنوان مثال، افشاگری به نام Digital Chat Station در ماه می به قیمت بیشتر تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ اشاره کرده بود که بعدا انتشار یک گزارش جداگانه شایعات پیرامون این موضوع را تقویت کرد.

اکنون افشاگر دیگری با نام کاربری Ice Universe که سابقه درخشانی دارد، مدعی شده که تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ نسبت به نسل قبل خود ۲۰.۶۸ درصد گران‌تر است. این افشاگر افزوده است که کوالکام تراشه جدید خود را با قیمت ۲۴۰ دلار می‌فروشد که این مقدار تقریبا برابر با نصف قیمت ارزان‌ترین گوشی‌های هوشمند با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ است.

اسنپدراگون 8 نسل 4 گران‌تر

گفته می‌شود که کوالکام تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ را ۲۰۰ دلار قیمت‌گذاری کرده بود. با این حال، انتظار می‌رود که تراشه جدید این شرکت پیشرفت‌های بزرگی را به همراه داشته باشد. باتوجه به عکسی که از برگه مشخصات فنی تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ فاش شد، این محصول اولین تراشه موبایل خواهد بود که از هسته‌های Oryon بهره می‌برد.

گفتنی است که شرکت کوالکام قبلا از هسته‌های Oryon در پردازنده‌های لپتاپی سری X با معماری ARM استفاده کرده بود که وارد رقابت با پردازنده‌های x86 اینتل AMD شدند. عکس فاش شده همچنین نشان می‌دهد که تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ دارای پردازنده گرافیکی ارتقایافته Adreno سری ۸ خواهد بود.

 البته گزارش Ice Universe درباره قیمت تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ یک رقم رسمی محسوب نمی‌شود. از سوی دیگر، کوالکام ممکن است تراشه آینده خود را با قیمت متفاوتی به برخی تولید کنندگان عرضه کند؛ بنابراین، تمام شرکت‌ها هر واحد از این تراشه را با قیمت یکسانی خریداری نخواهند کرد. برای مثال، کوالکام تراشه‌های خود را با نام “For Galaxy” به‌طور انحصاری برای گوشی‌های پرچمدار سامسونگ عرضه می‌کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید