آموزش انتقال مالکیت گوشی دست دوم از طریق سایت همتا - تکفارس 
آموزش انتقال مالکیت گوشی دست دوم از طریق سایت همتا - تکفارس 

آموزش انتقال مالکیت گوشی دست دوم از طریق سایت همتا

افشین نوری
۳۰ شهریور ۱۴۰۳ - 09:25
آموزش انتقال مالکیت گوشی دست دوم از طریق سایت همتا - تکفارس 

این‌روزها خیلی از کاربران به فکر خرید یا فروش گوشی دست دوم هستند، به همین‌خاطر ما در این مقاله قصد داریم نحوه انتقال مالکیت گوشی دست دوم از طریق سایت همتا را آموزش دهیم.

آموزش انتقال مالکیت گوشی دست دوم از طریق سایت همتا

همانطور که می‌دانید سامانه همتا با همکاری وزارت صمت و وزارت ارتباطات برای ثبت دستگاه‌های سیم‌کارت‌خور راه‌اندازی شده و هر دستگاهی در این سامانه، در مالکیت یک سیم‌کارت قرار دارد.

بنابراین وقتی یک گوشی دست دوم یا کارکرده در مالکیت یک سیم‌کارت است برای انتقال مالکیت آن هنگام خرید یا فروش، باید به این سامانه مراجعه کنید.

برای انتقال مالکیت گوشی دست دوم از طریق همتا سه روش وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید.

روش اول، از طریق مراجعه به سایت همتا است. بعد از مراجعه به این سایت، با وارد کردن شماره موبایل خود وارد سامانه شوید.

سپس در پنل سمت راست گزینه مدیریت دستگاه‌ها را بزنید و گوشی‌ای که می‌خواهید انتقال مالکیت آن را انجام دهید انتخاب کرده و سپس روی گزینه انتقال مالکیت کلیک کنید.

انتقال مالکیت گوشی دست دوم از طریق سایت همتا

در مرحله بعد، باید شماره موبایل کسی که قصد انتقال مالکیت به آن را دارید وارد کنید. سپس گزینه انتقال مالکیت را بزنید و پس از تائید، انتقال مالکیت در سامانه همتا با موفقیت انجام می‌شود.

روش دوم، استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* است. در این روش، کد مذکور را با شماره‌گیر گوشی خود وارد کنید و سپس دکمه تماس را برنید.

در ادامه، از بین گزینه‌های موجود گزینه انتقال مالکیت را انتخاب می‌کنید. سپس از شما خواسته می‌شود که شناسه IMEI گوشی تحت مالکیت خود را که قصد انتقال مالکیت‌اش را دارید وارد کنید.

انتقال مالکیت گوشی دست دوم از طریق سایت همتا

در مرحله بعد باید شماره سیم‌کارتی که می‌خواهید انتقال مالکیت به آن صورت بگیرد وارد کنید. بعد ار اتمام این مراحل، گزینه تائید را برنید تا انتقال به طور کامل صورت بگیرد.

در آخر، یک کد فعالسازی از طریق اس‌ام‌اس به شماره موبایل فرد خریدار ارسال می‌شود که باید با استفاده از آن، شناسه موبایل خریداری شده را فعال کند.

روش سوم، استفاده از اپلیکیشن همتا است. بعد از نصب این اپلیکیشن روی گوشی خود، وارد صفحه اصلی شوید و گزینه انتقال مالکیت را انتخاب کنید.

انتقال مالکیت گوشی دست دوم از طریق سایت همتا

سپس شماره موبایل کسی که قصد انتقال مالکیت به او را دارید وارد کنید و گزینه انتقال مالکیت را بزنید. پس از تائید، انتقال مالکیت در اپلیکیشن همتا با موفقیت انجام می‌شود.

سخن آخر

اگر قصد خرید یا فروش یک گوشی کارکرده یا دست دوم را دارید حتما انتقال مالکیت آن را در سامانه همتا انجام دهید تا بعدا دچار مشکل نشوید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید