رانندگی خودکار کامل تسلا تا ۲۰۲۵ راه‌اندازی می‌شود- تکفارس
رانندگی خودکار کامل تسلا تا ۲۰۲۵ راه‌اندازی می‌شود- تکفارس

رانندگی خودکار کامل تسلا تا اوایل ۲۰۲۵ راه‌اندازی می‌شود

امین باقری
۱۶ شهریور ۱۴۰۳ - 13:01
رانندگی خودکار کامل تسلا

تسلا نقشه راه خود را برای ماه‌های باقی‌مانده از سال ۲۰۲۴ و اوایل ۲۰۲۵ منتشر کرده است و نشان می‌دهد که در صورت دریافت تأییدیه‌های لازم از مقامات مربوطه هر منطقه، قابلیت رانندگی خودکار کامل می‌تواند در سه‌ماهه اول سال آینده در اروپا و چین در دسترس قرار بگیرد.

ایلان ماسک، مدیر عامل این شرکت، قبلا گفته بود که انتظار دارد تا پایان سال تأییدیه‌های مقامات را از این مناطق دریافت کند. وال استریت ژورنال در آوریل گزارش داد که مقامات چین به طور موقت راه‌اندازی نرم‌افزار رانندگی خودکار کامل تسلا را در کشورشان تأیید کرده‌اند. اما در حال حاضر مشخص نیست که تسلا و مقامات اتحادیه اروپا در چه وضعیتی قرار دارند.

در پاسخ به پست اصلی، ماسک اضافه کرد که امیدوار است رانندگی خودکار کامل تا پایان سه‌ ماهه اول یا اوایل سه‌ ماهه دوم سال آینده در بازارهای راست‌ فرمان تأیید شود. از آنجا که او احتمالا در مورد بازارهای راست‌ فرمان در اروپا و چین صحبت می‌کند، پس به انگلستان، هنگ کنگ و ماکائو اشاره دارد.

این خودروساز همچنین اعلام کرده است که رانندگی خودکار کامل برای سایبرتراک‌ همراه با قابلیت پارک خودکار، در این ماه در دسترس قرار خواهد گرفت. در اکتبر، تسلا قابلیت‌ خارج کردن از پارک، پارک و دنده عقب را نیز به رانندگی خودکار کامل اضافه می‌کند. این نرم‌افزار رانندگی خودکار کامل رایگان نیست و خریداران باید برای باز کردن قابلیت‌های کمک راننده نیمه‌خودکار آن مبلغی پرداخت کنند. در ایالات متحده، صاحبان تسلا می‌توانند این نرم‌افزار را به قیمت ۸۰۰۰ دلار یا با پرداخت ماهانه ۹۹ دلار نیز نسخه نظارت‌شده آن را دریافت کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید