پردازنده اسنپدراگون ایکس پلاس ۸ هسته‌ای مقرون به صرفه معرفی شد - تکفارس 
پردازنده اسنپدراگون ایکس پلاس ۸ هسته‌ای مقرون به صرفه معرفی شد - تکفارس 

پردازنده اسنپدراگون ایکس پلاس ۸ هسته‌ای مقرون به صرفه معرفی شد

فرزاد اسرافیلی
۱۵ شهریور ۱۴۰۳ - 11:10
پردازنده 8 هسته‌ای اسنپدراگون ایکس پلاس

کوالکام به تازگی از پردازنده ۸ هسته‌ای اسنپدراگون ایکس پلاس مقرون به صرفه در رویداد ایفا ۲۰۲۴ رونمایی کرده است.

این تراشه علیرغم معماری مشابهی که دارد مخصوصاً در بخش پردازش گرافیکی ضعیف‌تر از مدل‌های ۱۲ هسته‌ای اسنپدراگون ایکس الیت و ۱۰ هسته‌ای اسنپدراگون ایکس پلاس عمل می‌کند و بیشتر برای انجام کارهای ساده و ابتدایی طراحی شده است.

اسنپدراگون ایکس پلاس ۸ هسته‌ای ۱۲ مگابایت کش CPU کمتر و کمتر از نیمی از قدرت پردازنده گرافیکی مورد نیاز برای بازی‌ها و اپلیکیشن‌های افزایش بهره وری را دارد. این بدان معناست که شاهد افت حدود ۵۰ درصدی در عملکرد گرافیکی، افت ۲۰ درصدی نشبت به مدل ۱۲ هسته ای اسنپدراگون ایکس الیت در انجام وظایف CPU خواهیم بود. این تراشه عملکرد بهره وری مشابهی با پردازنده‌های ۱۰ هسته‌ای ایکس پلاس دارد.

پردازنده 8 هسته‌ای اسنپدراگون ایکس پلاس

اما نکته اساسی که باید در رابطه با تراشه اسنپدراگون ایکس پلاس ۸ هسته‌ای به آن توجه کرد مقرون به صرفه بودن لپ تاپ‌های مجهز به این تراشه نسبت به مدل‌های کوالکام ARM می‌باشد. در روزهای آتی شاهد رونمایی از لپ تاپ‌های مجهز به اسنپدراگون ایکس پلاس خواهیم بود. لپ تاپ Asus Vivobook S 15 با تراشه ایکس پلاس ۸ هسته‌ای حدود ۸۹۹ دلار قیمت خواهد داشت، در حالی که نسخه مجهز به ایکس الیت ۱۲ هسته‌ای ۱۳۰۰ دلار هست. لپ تاپ Inspiron 14 شرکت دل نیز به لطف پردازنده اسنپدراگون ایکس پلاس ۸ هسته‌ای تنها با قیمت ۸۹۹ دلار به فروش خواهد رسید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید