آموزش ردیابی گوشی سرقتی خاموش - تکفارس 
آموزش ردیابی گوشی سرقتی خاموش - تکفارس 

آموزش ردیابی گوشی سرقتی خاموش

فرزاد اسرافیلی
۹ شهریور ۱۴۰۳ - 10:16
ردیابی گوشی سرقتی خاموش

شاید برای بسیاری از افراد ردیابی گوشی سرقتی خاموش و یا گمشده غیرممکن باشد اما واقعیت این است که روش‌های مختلفی برای پیدا کردن گوشی خاموش و گمشده وجود دارد.

آیا نمی‌توانید گوشی اندروید خاموش خود را پیدا کنید؟ شاید برایتان عجیب باشد، اما بادی گفت ردیابی گوشی خاموش و گمشده غیرممکن نیست. در این مطلب چند روش را برایتان معرفی می‌کنیم تا با استفاده از شانس خود را برای یافتن مکان گوشی اندرویدی خود امتحان کنید.

آیا امکان ردیابی گوشی سرقتی خاموش وجود دارد؟

اگر بخواهیم به این سوال پاسخ کوتاه دهیم، جواب بله است. اما قرار باشد پاسخ طولانی دهیم باید گفت بستگی به نوع گوشی اندروید، مدت زمان خاموش بودن و محل زندگی شما دارد.

هنگامی گوشی اندروید گمشده شما خاموش باشد، دسترسی به اتصال سلولی و موقعیت مکانی آن از بین می‌رود. خبر خوش این است که سرویس Find My Device  گوگل از ردیابی گوشی اندروید به صورت آفلاین پشتیبانی می‌کند و به شما این امکان را فراهم می‌کند تا چند ساعت پس از خاموش شدن بتوانید آن را ردیابی کنید.

گوشی‌های گلکسی سامسونگ دارای ویژگی مشابهی هستند و می‌توانند آخرین مکان شناخته شده قبل از خاموش شدن را گزارش دهند.

این ویژگی‌ها مفید هستند، اما در ردیابی گوشی سرقتی خاموش یا گمشده، زمان بسیار اهمیت دارد. ابتدا بایستی شماره IMEI گوشی خود را پیدا کنید و برای تسهیل بازیابی گوشی خود، به پلیس گزارش دهید.

استفاده از سرویس Find My Device برای ردیابی گوشی سرقتی خاموش

سرویس Find My Device گوگل به شما این امکان را فراهم می‌کند گوشی‌هایی که به حساب وصل کرده‌اید را ردیابی کنید. کارکرد این برنامه مشابه اپلیکیشن Find My اپل می‌باشد و به شما این اجازه را می‌دهد نه تنها گوشی اندروید گمشده خود را  پیدا کنید، بلکه محتویات آن را قفل یا پاک کنید.

ابزار Find My Device گوگل که قابلیت ردیابی آفلاین دستگاه‌ها را دارد در حال حاضر تنها با سری پیکسل ۸ سازگار است. این ویژگی در حال حاضر برای کاربران آمریکایی و کانادایی فعال است و بنا به اعلام گوگل تا پایان سال ۲۰۲۴ در سراسر جهان در دسترس قرار خواهد گرفت.

برای ردیابی موقعیت مکانی گوشی اندروید گمشده و خاموش شده خود با استفاده از نسخه وب Find My Device مراحل زیر را طی کنید:

  1. ابتدا به وبسایت Find My Device گوگل مراجعه کنید.
  2. وارد همان حساب گوگل شوید که در تلفن دزدیده شده یا گمشده وارد کرده بودید.
  3. در سمت چپ نام گوشی گمشده خود را از لیست پیدا کنید. با این کار، آخرین مکان شناخته شده گوشی در نقشه نمایش داده می‌شود. علاوه بر این، امکان ایمن سازی یا تنظیم کارخانه گوشی برایتان فعال می‌شود.
  4. Find My Device همچنین نشان می‌دهد گوشی شما آخرین بار چه موقع فعال بوده است. می‌توانید از گزینه Maps Timeline برای ردیابی موقعیت مکانی گوشی قبل از خاموش شدن آن استفاده کنید.
ردیابی گوشی سرقتی خاموش

اگر گوشی شما خاموش باشد، تنها می‌توانید مکانی را مشاهده کنید که آخرین بار از گوگل اطلاعات دریافت کرده بود. در صورتی که گوشی شما به جای دزدیده شدن، گم شده باشد، این روش کفایت می‌کند. اگر کسی گوشی شما را پیدا کرده و روشن کند، می‌توانید به راحتی با استفاده از سرویس Find My Device آن را پیدا، قفل یا تنظیم کارخانه کنید.

همچنین می توانید با حساب گوگل خود وارد برنامه Find My Device در گوشی دوست یا آشنای خود شوید و از آنجا گوشی گم شده و خاموش خود را ردیابی کنید.

چگونه گوشی سرقتی خاموش سامسونگ خود را ردیابی کنیم؟

علاوه بر سرویس Find My Device گوگل، خود گوشی‌های سامسونگ قابلیت ردیابی گوشی به نام SmartThings Find را در خود دارند.

همانطور که اعلام شد قابلیت ردیابی آفلاین گوگل تنها در گوشی‌های پیکسل ۸ فعال است، اما ابزار ردیابی سامسونگ تقریباً در تمام گوشی‌های گلکسی میان رده و ممتاز به صورت آفلاین کار می‌کند. برای این منظور، باید به حساب سامسونگ خود در دستگاه وارد شده و این قابلیت را فعال کرده باشید.

  1. به وب‌سایت SmartThings Find در کامپیوتر یا هر دستگاه دیگری مراجعه کنید و با حساب سامسونگ مرتبط با گوشی گمشده خود وارد شوید.
  2. نام گوشی گلکسی گم شده خود را از نوار کناری سمت چپ انتخاب کنید.
  3. در این مرحله SmartThings Find آخرین مکان شناخته شده گوشی را به شما نشان می‌دهد.
ردیابی گوشی سرقتی خاموش

به یاد داشته باشید که استفاده از ویژگی ردیابی آفلاین فقط چند ساعت پس از خاموش شدن گوشی جواب می‌دهد. اگر می‌توانید موقعیت مکانی تلفن خود را مشاهده کنید، از گزینه Track location در SmartThings Find استفاده کنید تا هر ۱۵ دقیقه یک پینگ از محل آن دریافت کنید.

می‌توانید با مراجعه به Settings > Security and privacy > Lost device protection بررسی کنید که آیا گوشی گلکسی شما از قابلیت ردیابی آفلاین پشتیبانی می‌کند یا خیر.

استفاده از ویژگی Timeline گوگل مپ برای ردیابی گوشی سرقتی خاموش

یکی دیگر از روش‌های جالب برای یافتن گوشی گمشده اندرویدی خود بکارگیری قابلیت  Timeline (خط زمانی) گوگل مپ است. این ویژگی نشان می‌دهد اخرین بار کجا بوده‌اید. با توجه به اینکه برای رفت‌ و آمد و یا یافتن مسیرها به گوشی خود اتکای زیادی داریم، به احتمال فراوان گوگل مپ تاریخچه دقیقی از از مسیرهای ما را داشته باشد- البته به شرطی که سابقه موقعیت مکانی گوشیرا در گوگل مپ فعال کرده باشید.

قابلیت Timeline گوگل مپ  تمامی مسیرهای طی شده اعم از مغازه‌ها یا از هر جایی که بازدید کرده باشید را نمایش می‌دهد. اگرچه هدف از ارائه این ویژگی نمایش مسیرها نیست، اما روشی عالی برای ردیابی گوشی اندرویدی گم شده می‌باشد. به یاد داشته باشید که تاریخچه موقعیت مکانی به طور پیش فرض غیرفعال است، بنابراین برای دریافت نمای Timeline، باید قبلاً آن را فعال کرده باشید.

برای ردیابی مکان گوشی اندرویدی خود با استفاده از قابلیت Timeline  گوگل مپ، مراحل زیر را طی کنید:

  1. در کامپیوتر یا گوشی خود، برنامه گوگل مپ را اجرا کرده و با حساب گوگل خود وارد آن شوید.
  2. روی نماد سه نقطه در سمت چپ کلیک کنید و گزینه Your Timeline را انتخاب کنید. و یا اینکه به صفحه اصلی Google Maps Timeline مراجعه کنید تا سفرهای اخیر خود را مشاهده کنید.
  3. برای اینکه سریع‌تر نتایج را بدست آورید، تاریخ گم شدن گوشی خود را از منوهای کشویی انتخاب کنید.
  4. در  ادامه با دنبال کردن قدم‌های بعدی ممکن است گوشی گم شده خود را پیدا کنید.
ردیابی گوشی سرقتی خاموش

توجه داشته باشید که در برخی موارد، Timeline گوگل مپ ممکن است مکان نادرست یا تقریبی را نشان دهد. حتماً این مورد را در ردیابی گوشی اندرویدی گم شده و خاموش خود درنظر داشته باشید.

ردیابی گوشی سرقتی خاموش با استفاده از برنامه‌های شخص ثالث

اگر در کوشی خود از گوگل مپ استفاده چندانی ندارید و داده‌های پس زمینه برای آن غیرفعال باشد، به احتمال زیاد امکان ردیابی گوشی با استفاده از خدمات گوگل را نخواهید داشت.

خوشبختانه، برخی از برنامه‌ها و سرویس‌های شخص ثالث به طور مداوم آخرین مکان شناخته شده گوشی را پینگ می‌کنند. برنامه اسنپ ​​چت (SnapChat) یکی از این برنامه‌ها است. اگر از کاربران پرو پا قرص سرویس اسنپ مپ (Snap Map) هستید، دوستانتان می‌توانند موقعیت مکانی شما را در اسنپ چت مشاهده کرده و در ردیابی گوشی اندرویدی گم شده و خاموش کمک حالتان باشند.

علاوه بر این، اگر برنامه Google Photos را برای پشتیبان‌گیری از تصاویرتان در داده‌های گوشی تنظیم کرده‌اید، جزئیات EXIF ​​آخرین تصویر پشتیبان‌گیری‌شده را بررسی کنید تا از مکان گوشی خود آگاه شوید.

سعی کنید از برنامه‌های دیگر گوشی خود که بتواند آخرین مکان شناخته شده را ذخیره کرده باشد بهره‌مند شوید. در چنین مواقع سختی، کسب کوچکترین اطلاعات هم می‌تواند به دردتان بخورد.

ردیابی گوشی سرقتی خاموش کاری بس دشوار است. اما اگر روش‌های فوق را بکار بگیرید، شانس پیدا کردن گوشی بیشتر خواهد بود. هر کاری که انجام می‌دهید، برای امنیت بیشتر، حتماً پلیس را در جریان قرار دهید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید