محافظ کابل شارژر چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟ - تکفارس 
محافظ کابل شارژر چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟ - تکفارس 

محافظ کابل شارژر چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

تکفارس
۴ شهریور ۱۴۰۳ - 07:14
محافظ کابل شارژر چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟ - تکفارس 

امروزه یکی از کاربردی‌ترین اکسسوری‌ها و لوازم جانبی موبایل، محافظ کابل شارژر است. چراکه تا قبل از آن، کاربران قطع شدن یا خراب شدن کابل شارژر را آن هم به طور کامل تجربه کرده‌اند. بعداز آن مجبور به خرید کابلی اضافه شدند که کارایی اولین کابل را نداشته است. به همین دلیل در کنار خرید قاب گوشی دخترانه، برای مراقبت از دکمه‌ها و قسمت پشتی گوشی، پیشنهاد می‌شود از محافظ کابل نیز استفاده کنید. به بیانی دیگر لازم است از تمامی قسمت‌های گوشی مراقبت کرده تا بتوانید از طول عمر مفید آن استفاده کنید.

آشنایی با محافظ کابل شارژر

بدون شک می‌دانید، همیشه بیشترین آسیب برای سیم‌های شارژر، مربوط به دو قسمت انتهایی هستند. به همین خاطر برای جلوگیری از پوسیدگی، پاره شدن یا خراب شدن کابل شارژر، می‌بایست از کابلی سیلیکونی یا پلاستیکی استفاده کرد. اهمیت این مورد برای کابل‌های اورجینال در موبایل بیشتر به چشم می‌خورد. بااین اوصاف لازم است به همراه خرید قاب گوشی سامسونگ به فکر سیم شارژر آن هم بوده و محافظ کابل را هم تهیه کنید.

انواع محافظ کابل شارژر کدامند؟

با توجه به اینکه گاردهای مختلفی در بازار به فروش می رسد، تولید کنندگان محافظ کابل شارژر هم برای اینکه بتوانند بازار خود را حفظ کنند، مدل های متنوعی از محافظ کابل شارژر را به بازار ارائه کردند تا کاربران بتوانند هماهنگی خاصی را در لوازم جانبی تلفن همراه شان به وجود بیاوردند.

محافظ کابل شارژر عروسکی

اگر قصد خرید قاب گوشی شیائومی را دارید آن هم برای موبایل‌هایی دخترانه، بهترین گزینه برای محافظت از شارژر، مدلی عروسکی خواهدبود. برخلاف اسم این مدل که به نظر بیشتر جنبه فانتزی دارد، قسمت انتهایی آن از ضخامت مناسبی برخودار بوده و به درستی می‌تواند از کابل مراقبت کند. علاوه براین به خاطر ظاهر فانتزی‌اش، طرفداران زیادی در بین مخصوصا دختر خانم‌ها دارد.

محافظ کابل شارژر حرارتی

در نگاه اول ممکن است به این شکل به نظر برسد که کابل حرارتی انتخاب مناسبی برای سیم نیست. چراکه بعد از رد کردن سیم شارژر از این محافظ لوله مانند، شاهد حرکت آن خواهید بود. اما کافیست با کمک سشوار مقداری به این محافظ کابل حرارت برسانید تا بدرستی در جای خود فیکس شود. این مدل از محافظ‌ها به دلیل ضخامت بالایی که دارند، انتخاب مناسبی برای مراقبت از سیم داشته و تا حد زیادی می‌تواند از آن مراقبت کند.

محافظ کابل شارژر فنری

محافظ کابل شارژر چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟ - تکفارس 

از زمان ورود محافظ کابل شارژر فنری به بازار مدت زمان زیادی نگذشته بود که بسیاری از کاربران رو به خرید این محصول آوردند. این مدل از کابل‌ها دارای تنوع رنگی بسیار بوده و در دو نوع مات و براق در بازار به فروش می‌رسند. استفاده از آن‌ها نیز بسیار ساده است. به این صورت که کافیست یک طرف محافظ را روی سیم قرار داده و آن را به دور سیم بپیچید. این کابل‌های فنری کاربردهای زیادی داشته و از پیچیده شدن، گره خوردن و… در سیم شارژر جلوگیری می‌کنند. تا به این شکل باعث افزایش طول عمر مفید کابل شارژر شوند.

محافظ کابل شارژر سیلیکونی

محافظ کابل شارژر چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟ - تکفارس 

از آنجاییکه تولیدکنندگان این محصول متوجه فروش بالای محافظ کابل‌های فنری و عروسکی شدند، مدلی دیگر از این محصول را وارد بازار کردند که آن را محافظ کابل شارژر سیلیکونی نامیدند. این مدل مانند نخسه قبلی یعنی محافظ‌های فنری تولید شده که قسمت میانی آن‌ها خالی است. اما مشابه مدل عروسکی دارای دو قسمت انتهایی ضخیم بوده که به راحتی می‎توان از آن استفاده کرد.

کلام پایانی

بدون شک می‌دانید تلفن همراه بدون کابل شارژ، هیچ کاربردی نخواهد داشت. اما این کابل برای اینکه بتواند عملکرد صحیحی داشته باشد، نیازمند مراقبت به وسیله محافظ کابل شارژر است. حال آنکه به فراخور سلیقه و نوع سیم کابل، می‌توان از محافظ‌های متنوعی مانند عروسکی، حرارتی، فنری و سیلیکونی استفاده کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید