پروژه بزرگ بعدی اپل یک ربات رومیزی خانگی خواهد بود - تکفارس 
پروژه بزرگ بعدی اپل یک ربات رومیزی خانگی خواهد بود - تکفارس 

پروژه بزرگ بعدی اپل یک ربات رومیزی خانگی خواهد بود

امین باقری
۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - 13:07
اپل ربات رومیزی

طبق گزارش مارک گورمن از بلومبرگ، اپل پروژه‌ خود را برای توسعه یک دستگاه رباتیک رومیزی با قیمت حدود ۱۰۰۰ دلار پیش می‌برد.

این دستگاه دارای یک نمایشگر بزرگ شبیه به آیپد می‌باشد که بر روی یک بازوی رباتیک نازک نصب شده است. این بازو به نمایشگر اجازه می‌دهد تا به سمت بالا و پایین مایل شود و ۳۶۰ درجه کامل بچرخد. همچنین این دستگاه به عنوان یک مرکز فرمان خانه هوشمند، یک دستگاه ویدیو کنفرانس برای تماس‌های FaceTime و یک ابزار نظارت امنیت خانگی عمل خواهد کرد.

این ربات رومیزی از سیری و هوش مصنوعی اپل بهره خواهد برد، که به آن اجازه می‌دهد به مجموعه‌ای از دستورات صوتی پاسخ دهد، صداهای مختلف را تشخیص دهد و به طور خودکار نمایشگر را به سمت کاربران حاضر در اتاق بچرخاند.

در حالی که اپل مدت‌هاست این ایده را در نظر دارد، به گفته گورمن این شرکت اخیرا توسعه این دستگاه را در اولویت قرار داده و آن را تحت نظارت کوین لینچ، معاون فناوری اپل که پروژه‌هایی مانند اپل واچ و پروژه متوقف‌شده خودروی بدون سرنشین اپل را مدیریت کرده، قرار داده است.

اپل اکنون قصد عرضه این دستگاه در سال‌های ۲۰۲۶ یا ۲۰۲۷ را دارد و می‌خواهد که قیمت آن را به حدود ۱۰۰۰ دلار کاهش دهد، اگرچه این‌ها ممکن است در حین توسعه تغییر کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید