شیائومی پشتیبانی از سری Mi 10 و ردمی نوت ۱۰ را متوقف کرد
شیائومی پشتیبانی از سری Mi 10 و ردمی نوت ۱۰ را متوقف کرد

شیائومی پشتیبانی از سری Mi 10 و ردمی نوت ۱۰ را متوقف کرد

فرزاد اسرافیلی
۸ مرداد ۱۴۰۳ - 10:21
شیائومی توقف پشتیبانی از سری Mi 10 و ردمی نوت 10

شیائومی چندین گوشی هوشمند از جمله سری Mi 10 و ردمی نوت ۱۰ را به لیست پایان چرخه عمر (EoL) اضافه کرده و پشتیبانی از آن‌ها را متوقف می‌کند.

شیائومی به تازگی تصمیم گرفته است به پشتیبانی نرم افزاری بیش از ده‌ گوشی هوشمند در برندهای شیائومی، ردمی و پوکو را پایان دهد. گوشی‌های محبوبی مانند سری Mi 10 شیائومی و سری ردمی نوت ۱۰ نیز تحت تاثیر این تصمیم قرار گرفته‌اند.

به زودی ارائه به‌روزرسانی برای مدل‌های شیائومی Mi 10S، Mi 10 Pro، Mi 10، Mi 10 Ultra و Mi 11 Lite 5G به پایان می‌رسد. مدل‌های میان رده ردمی نوت ۱۰ که در سال ۲۰۲۱ عرضه شد نیز در این لیست حضور دارند. اسامی این گوشی‌ها به صورت زیر می‌باشد:

  • ردمی نوت ۱۰ پرو
  • ردمی نوت ۱۰
  • ردمی نوت ۱۰ ۵G
  • ردمی نوت ۱۰T
  • ردمی نوت ۸ ۲۰۲۱

شیائومی پشتیبانی از گوشی پوکو M3 پرو ۵G را نیز متوقف می‌کند. بدین ترتیب دیگر به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری معمولی، از جمله قابلیت‌های جدید، رفع باگ‌ها، یا پچ‌های امنیتی مهمی که در برابر آسیب‌پذیری‌ها و بدافزارها محافظت می‌کنند، برای گوشی‌های یاد شده منتشر نخواهد شد.

انتظار چنین تصمیمی از سوی شیائومی قابل پیشبینی بود زیرا تمامی سازندگان گوشی‌های هوشمند معمولاً پشتیبانی نرم افزاری را برای چند سال محدود ارائه می‌دهند.

دارندگان گوشی‌های یاد شده دو گزینه بیشتر پیش روی خود ندارند. آنها می‌توانند با علم به اینکه ممکن است گوشی‌هایشان با آسیب پذیری‌های امنیتی یا مشکلات سازگاری با برنامه‌های جدیدتر مواجه شوند، به استفاده از آن‌ها ادامه دهند. یا اینکه گوشی‌ خود را به یک مدل جدیدتر به منظور دریافت پشتیبانی و امنیت نرم افزاری ارتقا دهند.

کاربران اهل فن نیز می‌توانند از نرم‌افزار کاستوم رام که دارای گزینه‌های سفت‌افزاری جایگزین است بهره‌مند شوند، البته این گزینه ریسک‌های خاص خود را دارد زیرا به سطح خاصی از مهارت فنی نیاز دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید