شایعه: جزئیات دوربین آیفون تا سال 2027 فاش شد - تکفارس
شایعه: جزئیات دوربین آیفون تا سال 2027 فاش شد - تکفارس

جزئیات ارتقاء دوربین‌های آیفون اپل تا سال ۲۰۲۷ فاش شد

امین باقری
۲۳ تیر ۱۴۰۳ - 14:40
ارتقاء دوربین‌های آیفون تا سال 2027

تحلیلگری به نام مینگ-چی کو ادعا می‌کند که جزئیاتی درباره‌ی دوربین سری آیفون ۱۶ پرو ۲۰۲۴ در اختیار دارد و اینکه قابلیت زوم اپتیکال تا آیفون ۱۹ پرو در سال ۲۰۲۷ همچنان بهبود خواهد یافت.

در حال حاضر، تنها آیفون ۱۵ پرو مکس دارای لنز تتراپریسم است که زوم اپتیکال بسیار بزرگتری را به کاربر ارائه می‌دهد. همان‌طور که قبلاً گزارش شده بود، انتظار می‌رود که آیفون ۱۶ پرو به این سیستم دوربین بهبود یافته مجهز شود.

مینگ-چی کو می‌گوید که این تنها تغییر این گوشی خواهد بود و هر دو مدل آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس از لنز تتراپریسم بهره‌مند خواهند شد، که مشابه مدل معرفی شده در آیفون ۱۵ پرو مکس ۲۰۲۳ خواهد بود. با این حال، طبق پست وبلاگ کو، به‌روزرسانی‌های مهم‌تری در آیفون ۱۷ پرو مکس در سال ۲۰۲۵ ارائه خواهند شد.

به گفته کو، فقط آیفون ۱۷ پرو مکس دارای لنز تتراپریسم ارتقایافته‌ خواهد بود که هم قابلیت زوم و هم کیفیت عکس را بهبود خواهد بخشید. در حالی که لنز تتراپریسم فعلی دارای حسگر تصویر تماسی (CIS) 12 مگاپیکسلی با اندازه‌ی ۱/۳.۱ اینچ است، برترتین مدل آیفون سال ۲۰۲۵ دارای حسگر تصویر تماسی ۴۸ مگاپیکسلی با اندازه‌ی ۱/۲.۶ اینچ خواهد بود.

با وجود این قابلیت در آیفون ۱۷ پرو مکس، این که آیفون ۱۷ پرو نیز به همراه آن خواهد یا خیر مشخص نیست. اما، کو می‌گوید که چه این قابلیت در آن مدل باشد یا خیر، دوربین جدید تتراپریسم در آیفون ۱۸ پرو ۲۰۲۶ در دسترس خواهد بود.

کو درباره لنز تتراپریسم آیفون ۱۹ پرو مکس ۲۰۲۷ نیز می‌گوید که دوباره بهبود خواهد یافت. در حالی که او جزئیات دقیقی ارائه نمی‌دهد، مدعی است که این به‌روزرسانی نسبت به قبل بسیار بزرگ‌تر و مهم‌تر خواهد بود. او ادامه می‌دهد که آیفون ۱۹ پرو مکس دارای زوم اپتیکال بهبود یافته‌تری خواهد بود. اگرچه ممکن است که اپل این لنز را دیگر تتراپریسم ننامد، زیرا احتمال این وجود دارد که از منشورهای بیشتر و کوچکتری استفاده شود.

علاوه بر این گزارش، شایعات اخیر نیز به نمایشگرهای بزرگ‌تر با نور بیشتر در آیفون ۱۶ پرو و همچنین آیفون ۱۶ معمولی اشاره کرده‌اند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید