هوش مصنوعی متا واتس‌اپ با قابلیت‌های جدید هوشمندتر می‌شود
هوش مصنوعی متا واتس‌اپ با قابلیت‌های جدید هوشمندتر می‌شود

هوش مصنوعی متا واتس‌اپ با قابلیت‌های جدید هوشمندتر می‌شود

فرزاد اسرافیلی
۱۸ تیر ۱۴۰۳ - 17:02
هوش مصنوعی متا واتس‌اپ

به تازگی قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی به واتس‌اپ اضافه شده است که بر اساس آن امکان ویرایش تصاویر توسط هوش مصنوعی فراهم شده است.

متا به تازگی قابلیت هوش مصنوعی مولد خود را در اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ فعال کرده است که به شدت در بین کاربران محبوب شده است. اکنون با بروز رسانی جدید می‌توان همانند ChatGPT بدون خروج از برنامه، تصاویر را تولید کرد.

به نظر می‌رسد که متا همچنان بر روی ارائه قابلیت‌های بیشتر هوش مصنوعی خود متمرکز شده است و به صورت آزمایشی قابلیت هوش مصنوعی جدید به واتس اپ اضافه کرده است که در آن به کاربران این امکان را فراهم می‌کند فوراً یک تصویر را تجزیه و تحلیل و ویرایش کنند.

در نسخه بتای واتس‌اپ  ۲.۲۴.۱۴.۲۰، دو قابلیت جدید ارائه می‌شود. کاربران می‌توانند عکسی را آپلود کرده و در مورد آن از هوش مصنوعی سؤال بپرسند و همچنین با وارد کردن درخواست به صورت پیام‌های متنی، آن عکس را توسط هوش مصنوعی ویرایش کنند. کاربران می‌توانند تصاویر خود را آپلود کرده یا با استفاده از دکمه دوربین در گوشه سمت راست پایین عکس بگیرند. بنا به اعلام متا با استفاده از قابلیت جدید، تصاویر آپلود شده توسط هوش مصنوعی از جمله ویژگی‌های چهره تجزیه و تحلیل می‌شوند و کاربران می‌توانند در هر زمان این عکس‌ها را حذف کنند.

هوش مصنوعی متا واتس‌اپ

در حال حاضر مشخص نیست تا چه حدی امکان ویرایش توسط متا هوش مصنوعی در واتس اپ وجود دارد. با این وجود اکنون هوش مصنوعی متا قادر است یک شی را از تصویر حذف کند، پس‌زمینه را حذف و جایگزین کند، و همچنین ظاهر تصویر را تغییر دهد.

هوش مصنوعی متا در واتس‌اپ بر پایه بروزترین و تواناترین مدل هوش مصنوعی مولد زبان بزرگ این شرکت یعنی Llama 3 ساخته شده است. این هوش مصنوعی می‌تواند متن، صدا و تصاویر را درک کند و همچنین قادر به ایجاد پاسخ به صورت متن، صدا و تصاویر می‌باشد.

متا علاوه بر واتس اپ، سایر پلتفرم‌های محبوب خود را نیز مانند فیس بوک، اینستاگرام و مسنجر مجهز به هوش مصنوعی خود کرده است. کاربران این پلتفرم‌ها می‌توانند برای دریافت پاسخ سریع یا تولید تصویر به صورت رایگان، به چت‌بات دسترسی داشته باشند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید