ببینید: طراحی متفاوت آیفون ۱۶ با دکمه مخصوص دوربین فاش شد - تکفارس 
ببینید: طراحی متفاوت آیفون ۱۶ با دکمه مخصوص دوربین فاش شد - تکفارس 
ببینید: طراحی متفاوت آیفون ۱۶ با دکمه مخصوص دوربین فاش شد - تکفارس 

ببینید: طراحی متفاوت آیفون ۱۶ با دکمه مخصوص دوربین فاش شد

امین باقری
۴ تیر ۱۴۰۳ - 07:33
دوربین آیفون 16

در طراحی دوربین آیفون ۱۶ تغییر‌های زیادی به چشم می‌خورند. از آخرین تحول اساسی در طراحی نسخه معمولی آیفون مدتی گذشته است، اما ظاهرا آیفون ۱۶ این وضعیت را تغییر خواهد داد.

به‌تازگی تصاویری از قاب‌های آیفون ۱۶ فاش شده که طراحی جدید با دوربین عمودی و یک بریدگی برای دکمه فیزیکی شاتر دوربین را نشان می‌دهد. این تغییرات با اطلاعات درز شده و گمانه‌زنی‌های قبلی درباره آیفون ۱۶ همخوانی دارند و این گوشی احتمالا در ماه سپتامبر عرضه خواهد شد.

انتظار می‌رود که دکمه شاتر مخصوص دوربین، قدرت خود را از موتور هپتیک دریافت کند که به کاربران این قابلیت را می‌دهد که با ضربه‌ای کوچک بر روی صفحه، روی سوژه خود فوکوس کرده و با ضربه‌ای دیگر عکس بگیرند. بنابر گزارش‌ها، اپل زمانی قصد حذف تمام دکمه‌های فیزیکی از گوشی آیفون را داشته است اما افشاگری اخیر حاکی بر این است که آیفون رو به انتشار، حتی نسبت به نسخه پیشین خود دارای دکمه‌های فیزیکی بیشتری می‌باشد.

بزرگترین تغییر بین آیفون ۱۵ و آیفون ۱۶ چینش دوربین است. آیفون ۱۶ دارای ماژول عمودی متشکل از دو دوربین می‌باشد که با ماژول مورب دوربین آیفون ۱۵ که برای اولین بار با آیفون ۱۳ در سال ۲۰۲۱ معرفی شد، تفاوت دارد. بنابراین، قاب‌های آیفون ۱۵ با گوشی آیفون ۱۶ جور نخواهند بود.

دوربین‌های عمودی جدید آیفون ۱۶ ممکن است قابلیت ضبط ویدیو‌های سه بعدی یا فضایی را فراهم کند که در حال حاضر مختص مدل‌های پرو آیفون می‌باشد. فلش دوربین نیز ظاهرا خارج از ماژول دوربین گوشی قرار گرفته است که با طراحی آیفون ۱۰ شباهت دارد. اگر چه این ماژول دوربین به نظر نسبت به آیفون ۱۰ و آیفون ۱۰s بسیار بزرگتر می‌باشد.

یک تغییر بزرگ دیگر در طراحی آیفون ۱۶ معرفی دکمه اکشن است که جایگزین دکمه میوت می‌‌شود. اپل برای اولین بار دکمه اکشن را با سری آیفون ۱۵ پرو در سال ۲۰۲۳ معرفی کرد و امسال آن را همراه تمام مدل‌های سری آیفون ۱۶ عرضه خواهد کرد.

از نظر اندازه، گزارش شده است که آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس مانند نسخه پیشین خود، با نمایشگرهای ۶۰ هرتزی OLED در دو اندازه ۶.۱ اینچی و ۶.۷ اینچی عرضه خواهند شد. همچنین انتظار می‌رود که این دو گوشی هوشمند، قدرت خود را از نسخه‌ی ضعیف‌تر تراشه A17 پرو دریافت کرده و احتمالا به همراه ۶ یا ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی راهی بازار شوند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید