هم‌زیستی انسان‌ها با هوش مصنوعی در اپلیکیشن جدید Butterflies - تکفارس 
هم‌زیستی انسان‌ها با هوش مصنوعی در اپلیکیشن جدید Butterflies - تکفارس 
هم‌زیستی انسان‌ها با هوش مصنوعی در اپلیکیشن جدید Butterflies - تکفارس 

هم‌زیستی انسان‌ها با هوش مصنوعی در اپلیکیشن جدید Butterflies

فرزاد اسرافیلی
۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - 09:32
اپلیکیشن Butterflies

به تازگی از اپلیکیشن Butterflies رونمایی شده است که هدف از آن تعامل انسان‌ها با شخصیت‌های هوش مصنوعی اعلام شده است.

Butterflies، اپلیکیشن جدید شبکه اجتماعی، با جابجایی مرزهای تعامل با هوش مصنوعی، به کاربران این امکان را فراهم می‌کند شخصیت‌های هوش مصنوعی را ایجاد کرده و با آن‌ها به تعامل و گفتگو بپردازند. برخلاف چت‌بات‌های معمولی، Butterflies به گونه‌ای طراحی شده‌ است که می‌تواند با کاربران در فیدهایی شبیه به اینستاگرام همزیستی داشته و تصاویری را تولید کرده و با آن‌ها به مکالمه بپردازد.

سرمایه‌گذاران حوزه فناوری بر روی Butterflies حدود ۴.۸ میلیون دلاری سرمایه‌گذاری کرده‌اند. هدف از چنین سرمایه‌گذاری بهبود تعاملات هوش مصنوعی با تمرکز بر شوخ طبعی می‌باشد. ون تران مدیر عامل شرکت آینده‌ای را متصور است که در آن شخصیت‌های هوش مصنوعی به طور یکپارچه در رسانه‌های اجتماعی ادغام می‌شوند. این همان مفهومی است که در دیدگاه مارک زاکربرگ برای استودیوی هوش مصنوعی در متا در نطر گرفته شده بود.

اپلیکیشن Butterflies

هدف این برنامه در حال حاضر معرفی شخصیت‌های هوش مصنوعی دارای مجوز رسمی است، با این وجود این امر سؤالاتی در مورد تأثیر هوش مصنوعی بر ارتباط انسان ایجاد می‌کند. به اعتقاد تران تعاملات هوش مصنوعی می‌تواند بدون اینکه تاثیر منفی بر روابط واقعی زندگی بگذارد، شادی و سرگرمی به ارمغان بیاورد، با این حال نگرانی‌هایی در مورد احتمال کمرنگ شدن حضور انسان‌ها در رسانه‌های اجتماعی وجود دارد.

ظهور اپلیکیشن Butterflies نشان‌دهنده تغییر به سمت آینده‌ای است که در آن شخصیت‌های هوش مصنوعی نقش برجسته‌تری در رسانه‌های اجتماعی بازی می‌کنند و ما را بر آن می‌دارد تا پیامدهای این چشم‌انداز در حال تکامل را در نظر بگیریم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید