نسخه هوش مصنوعی بیمار مبتلا به سرطان ساخته شد - تکفارس 
نسخه هوش مصنوعی بیمار مبتلا به سرطان ساخته شد - تکفارس 
نسخه هوش مصنوعی بیمار مبتلا به سرطان ساخته شد - تکفارس 

نسخه هوش مصنوعی بیمار مبتلا به سرطان ساخته شد

فرزاد اسرافیلی
۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - 08:33
نسخه هوش مصنوعی بیمار مبتلا به سرطان

یک شرکت هوش مصنوعی موفق به ساخت نسخه هوش مصنوعی بیمار مبتلا به سرطان روده شده است. بدین ترتیب همسر بیمار می‌تواند پس از مرگ او همچنان با وی ارتباط برقرار کند.

همه انسان‌ها پس از مرگ خود خانه یا دارایی را به عنوان ارث از خود به جا می‌گذارند. در جالب‌ترین اقدام مایکل بومر، شهروند آلمانی، نسخه هوش مصنوعی خود را به عنوان ارث به جا گذاشته است.

مایکل چند سال پیش مبتلا به سرطان روده بزرگ شد. پزشکان به او اعلام کردند این بیماری غیرقابل درمان بوده و مایکل عمر زیادی در پیش ندارد. همسرش آنت گفته بود که دلش برای صحبت با همسرش و گوش دادن به نصیحت او تنگ خواهد شد.

به همین علت شرکت Eternos.Life یک نسخه هوش مصنوعی از مایکل ایجاد کرد. این هوش مصنوعی با صدای مایکل صحبت می‌کند، آداب و رفتار او را می‌آموزد و سعی می‌کند عین مایکل مکالمه کند.

به طور معمول ساخت یک نسخه هوش مصنوعی از انسان نیازمند چندین ماه است اما از آنجایی که مایکل عمر زیادی در پیش نداشت توسعه دهندگان مجبور شدند به مدت چند روز هوش مصنوعی را آموزش دهند. بومر حدود ۳۰۰ جمله را ضبط کرد تا هوش مصنوعی صدا و لحن او را به خاطر بسپارد. وی همچنین ۱۵۰ داستان از زندگی خود را از دوران جوانی و توصیه‌هایی را برای فرزندان و نوه‌های خود بیان کرد.

اکنون آنت پس از مرگ همسرش، خواهد توانست با کمک هوش مصنوعی با او ارتباط برقرار کند: داستان‌هایی از زندگی او، نحوه آشنا شدنشان را به یاد بیاورد و حتی از او مشاوره بخواهد. خود مایکل نسخه هوش مصنوعی را یک خاطره دیجیتال می‌داند. همسرش می‌گوید که اگر شنیدن صدای شوهرش برایش سخت باشد، به راحتی استفاده از این هوش مصنوعی را کنار خواهد گذاشت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید