همکاری Picsart و Getty برای توسعه هوش مصنوعی مولد تصویر - تکفارس 
همکاری Picsart و Getty برای توسعه هوش مصنوعی مولد تصویر - تکفارس 
همکاری Picsart و Getty برای توسعه هوش مصنوعی مولد تصویر - تکفارس 

همکاری Picsart و Getty برای توسعه هوش مصنوعی مولد تصویر

فرزاد اسرافیلی
۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 16:10
همکاری Picsart و Getty

Picsart و Getty به توافقی دست یافته‌اند که بر اساس آن دو طرف به توسعه هوش مصنوعی مولد تصویر خواهند پرداخت که با تصاویر آرشیو مجوزدار آموزش خواهد دید.

Getty با همکاری پلتفرم محبوب ویرایش عکس یعنی Picsart قصد دارد مدل هوش مصنوعی تصویرساز را توسعه دهد. این مدل کاملاً بر روی تصاویر آرشیوی دارای مجوز آموزش دیده خواهند بود. این دو شرکت مدل فوق را جایگزینی «مسئولانه و از نظر تجاری ایمن» برای پلتفرم‌های فعلی می‌نامند. تصاویر ایجاد شده توسط این مدل حقوق کامل تجاری را رعایت خواهند کرد، و ازینرو نگرانی ها در رابطه با نقض قوانین حق چاپ توسط تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی وجود نخواهد داشت.

این مدل هوش مصنوعی تنها برای مشترکین پولی Picsart در دسترس قرار خواهد گرفت و شباهت زیادی به مدل هوش مصنوعی Firefly  ادوبی دارد. مدل هوش مصنوعی  Firefly ادوبی هم بر روی تصاویر آرشیوی آموزش دیده است، البته نه به طور انحصاری. ادوبی به تازگی با ارائه به‌روزرسانی شرایط خدمات خود را تغییر داده بود که این امر خشم کاربران را برانگیخت. طبق آن شرایط این پلتفرم می‌توانست به اثرات کاربران برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی دسترسی داشته باشد و از آنها استفاده کند. البته این شرکت سریع شرایط خدمات را پس از واکنش‌های تند مخاطبان اصلاح کرد.

 Picsart و Getty امیدوارند با پایبندی به تصاویر آرشیوی دارای مجوز از هرگونه واکنش منفی جلوگیری شود. بنابراین خطر به سرقت رفتن آثار برای استفاده مدل هوش مصنوعی متوجه کاربران معمولی Picsart نخوهد شد. گرانت فارهال، مدیر ارشد اجرایی Getty Images، در پست وبلاگ نوشت که سیاست‌های این شرکت باعث حفظ آثار و دیدگاه‌های کاربران با حفظ بالاترین استانداردهای ایمنی تجاری، خواهد شد.

همچنین به نظر می‌رسد که Getty در این مدل هوش مصنوعی مقررات را رعایت کرده و هیچ خطری آثار عکاسان حرفه‌ای را تهدید نمی‌کند. یکی از نمایندگان شرکت اعلام کرد که به صورت سالانه به افرادی که آثارشان در مجموعه داده‌ها گنجانده شده باشند، مبلغی به حسابشان پرداخت خواهد شد.

مدل هوش مصنوعی Picsart x Getty Images اواخر امسال عرضه می‌شود. البته تاریخ دقیق عرضه هنوز مشخص نیست. این هوش مصنوعی از طریق سرویس‌های Picsart API قابل دسترسی خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید