مدت زمان دقیق پشتیبانی نرم‌افزاری اپل از سری آیفون ۱۵ مشخص شد - تکفارس 
مدت زمان دقیق پشتیبانی نرم‌افزاری اپل از سری آیفون ۱۵ مشخص شد - تکفارس 
مدت زمان دقیق پشتیبانی نرم‌افزاری اپل از سری آیفون ۱۵ مشخص شد - تکفارس 

مدت زمان دقیق پشتیبانی نرم‌افزاری اپل از سری آیفون ۱۵ مشخص شد

فرزاد اسرافیلی
۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - 20:47
مدت زمان پشتیبانی اپل از سری آیفون 15

اپل در یک بیانیه‌‌ای سرانجام از خط مشی خود در خصوص مدت زمان پشتیبانی از سری آیفون ۱۵ پرده‌ برداشت.

اپل سابقه پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی‌ مدت را برای آیفون‌ها در کارنامه خود دارد. با این وجود هرگز به طور رسمی حداقل مدت زمان پشتیبانی را تایید و اعلام نکرده است. این در حالی است که بسیاری از سازندگان اندروید برای یک بازه زمانی مشخص با ارائه به‌روزرسانی‌هایی از محصولات خود پشتیبانی می‌کنند. گوگل و سامسونگ از جمله این سازندگانی است که به مدت هفت سال از محصولات خود پشتیبیانی می‌کنند.

مقررات جدید بریتانیا، به‌ویژه مقررات امنیت محصول و زیرساخت‌های مخابراتی (PSTI)، اپل را بر آن داشته است تا در بیانیه‌ای اعلام کند حداقل پنج سال از زمان عرضه از سری آیفون ۱۵ پشتیبانی نرم افزاری می‌کند. این پشتیبانی شامل به‌روزرسانی‌های امنیتی و قابلیت‌های بالقوه جدید از طریق آپدیت‌های iOS می‌باشد.

مدت زمان پشتیبانی اپل از سری آیفون 15

اگرچه مدت پنج سال کمتر از هفت سال ارائه شده توسط برخی از رقبا است، اما باید به این نکته توجه داشت که دوره پنج ساله حداقل تعهد ممکن است. اپل در طول تاریخ پشتیبانی از برخی از آیفون‌ها را به مدت بیش از پنج سال در کارنامه خود دارد. بنابرین این اطلاعیه به معنای آن نیست که پس از اتمام دوره پنج ساله پشتیبانی صورت نخواهد گرفت.

قبل از این بیانیه، خیلی‌‌ها اپل را بهترین پشتیبان نرم افزاری می‌دانستند که این تصور کاملاً صحیح نبوده است زیرا این شرکت با وجود آنکه در گذشته بیش از شش سال از برخی مدل‌ها پشتیبانی می کرد، اما حداقل زمان پشتیبانی را ارائه نمی‌کرد. در مقابل، گوگل و سامسونگ برای گوشی‌های پرچمدار خود حداقل ۷ سال متعهد به پشتیبانی بودند.

تنها نکته در مورد بیانیه اپل این است که در رابطه با آیفون‌های میان‌رده اطلاعات کافی نبوده و مبهم می‌باشد. البته در گذشته اپل به‌روزرسانی‌های امنیتی را برای آیفون‌های میان رده در کنار پرچمداران ارائه کرده است. در حالی که اکثر سازندگان اندرویدی در حال حاضر فقط برای گوشی‌های رده بالا به‌روزرسانی‌های ارائه می‌دهند و توجه چندانی به گوشی‌های میان‌رده نمی‌کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید