۱۲ روش برای کسب درآمد از یوتیوب - تکفارس 
۱۲ روش برای کسب درآمد از یوتیوب - تکفارس 
۱۲ روش برای کسب درآمد از یوتیوب - تکفارس 

۱۲ روش برای کسب درآمد از یوتیوب

محمد صداقت
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 08:20
۱۲ روش برای کسب درآمد از یوتیوب: تبلیغات، اشتراک‌ها و موارد دیگر

آیا می‌خواهید درآمد از یوتیوب را آموزش ببینید؟ در حالی که کسب هزاران دلار از راه اول برای بیشتر افراد واقع‌بینانه نیست، می‌توانید سریع شروع به دریافت حقوق کنید، به خصوص اگر دارای یک پایگاه مشترکین قوی هستید. پس از ایجاد کانال و ساخت مخاطبین خود، می‌توانید از ویدیوهای خود در داشبورد استودیوی یوتیوب خود کسب درآمد کنید. علاوه بر این، می‌توانید از Google AdSense استفاده کنید تا از ویدیوهای خود درآمد اضافی کسب کنید. بخش wikiHow به شما نشان خواهد داد چگونه می‌توانید بدون توجه به اینکه از کجا شروع کرده‌اید، از یوتیوب کسب درآمد کنید.

چیزهایی که باید بدانید

  • کانال خود را ایجاد کنید، ویدیوها را بارگذاری کنید و مخاطبانی را برای کسب درآمد از ویدیوهای خود به دست آورید.
  • Google AdSense را راه‌اندازی کنید تا از هر کلیک بر روی ویدیوهای خود درآمد کسب کنید و آن‌ها را در مکان‌هایی به جز یوتیوب بازاریابی کنید.
  • اگر حداقل ۴۰۰۰ ساعت تماشا در سال گذشته، بیش از ۱۰۰۰ مشترک و یک AdSense مرتبط داشته باشید، می‌توانید به برنامه شراکت یوتیوب بپیوندید.
  • کاربران یوتیوب از طریق تبلیغات کسب درآمد می‌کنند. اهمیتی ندارد چند ویدیو دارید یا تعداد مشترکین شما چقدر است.
  • شما پولی از بینندگانی که افزونه AdBlock را دارند دریافت نخواهید کرد زیرا این افزونه بازی‌های تبلیغاتی را متوقف می‌کند. با این حال، شما از کسانی که اشتراک YouTube Premium دارند، پول دریافت می‌کنید.
  • ویدیوهایی که محدودیت سنی دارند، برای کسب درآمد واجد شرایط نیستند. به همین دلیل کاربران یوتیوب معمولا سعی می‌کنند از واژگان ناشایست یا محتوای بالغانه خودداری کنند و آنها را فیلتر کنند تا از محدودیت سنی ویدیوی خود جلوگیری کنند.
  • یوتیوب در مورد کپی رایت بسیار سختگیرانه عمل می‌کند. از آنجایی که شما در حال ایجاد درآمد هستید، “استفاده منصفانه” اعمال نمی‌شود، بنابراین شما باید اجازه از دارنده حق تکثیر را برای استفاده از محتوای آن‌ها داشته باشید.

کانال خود را راه‌اندازی کنید

کانال خود را راه‌اندازی کنید
کانال خود را راه‌اندازی کنید

تنظیم و ایجاد کانال یوتیوب خود را آغاز کنید. کانال شما حضور شخصی شما در یوتیوب است. هر حساب یوتیوب دارای یک کانال مرتبط است. یک حساب یوتیوب همانند یک حساب Google است و با ایجاد یک حساب یوتیوب به شما دسترسی به سایر محصولات Google مانند Gmail و Drive  را می‌دهد.

  • حساب کاربری خود را ایجاد کنید یا از حساب موجود خود استفاده کنید. کلمات کلیدی را اضافه کنید تا به افراد کمک کنید کانال شما را پیدا کنند که کلید کسب درآمد در یوتیوب است. با رفتن به بخش پیشرفته تنظیمات کانال خود می‌توانید کلمات کلیدی را اضافه کنید. اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی شما با محتوای شما مرتبط هستند.
  • نام کاربری شما همچنین می‌تواند به نفع یا علیه شما کار کند. اگر نام انتخابی کوتاه، آسان و اصیل باشد، افراد تمایل بیشتری برای به خاطر سپردن آن خواهند داشت. با این حال، اگر از یک حساب موجود استفاده می‌کنید، همیشه می‌توانید نام کاربری خود را با ویرایش آن در حساب +Google خود تغییر دهید. به خاطر داشته باشید، شما می‌توانید نام کاربری خود را حداکثر ۳ بار تغییر دهید، بعد از آن مجبور خواهید شد برای تغییر مجدد آن ۹۰ روز منتظر بمانید.

محتوای عالی اضافه کنید

محتوای عالی اضافه کنید
محتوای عالی اضافه کنید

محتوا اضافه کنید. سعی کنید محتوایی را بارگذاری کنید که کیفیت بالایی داشته باشد و خیلی طولانی نباشد. این گزینه بسته به نوع محتوایی که تصمیم به آپلود دارید می‌تواند متفاوت باشد. هرچه محتوای شما جذاب تر باشد، شانس بیشتری برای کسب درآمد در یوتیوب دارید.

  • حتی اگر محتوای شما در ابتدا عالی نیست، باز به آن ادامه دهید. تمرین باعث بهبود می‌شود. سعی کنید هر ویدیویی بهتر از ویدیوی قبلی باشد. اغلب شما همچنین در هنگام پیشروی یاد می‌گیرید.
  • با استفاده از دوربین بهتر یا تست نرم‌افزار یا تکنیک‌های ویرایشی بهتر، محتوای خود را بهبود ببخشید. همچنین سعی کنید روش‌های فیلمبرداری را بهتر کنید. از یک سه‌پایه استفاده کنید، از یک دوست بخواهید که به شما کمک کند یا صحنه‌های شما را بهتر روشن کند. همه اینها برای داشتن یک محصول نهایی بهتر به شما کمک می‌کند تا مخاطبان بهتری به دست آورید. اگر نمی‌خواهید چراغ‌های سفید روشن بخرید، می‌توانید در نزدیکی پنجره‌های آفتابگیر نشسته یا این کار را در فضای باز انجام دهید.
  • با بارگذاری محتوا به صورت منظم، می‌توانید به جذب مخاطب کمک کنید تا به کسب درآمد برسید. اگر به طور منظم محتوا اضافه کنید، احتمال اشتراک افراد بیشتر می‌شود.
  • مطمئن شوید که ویدیوهای خود را با کلمات کلیدی که محتوا را توصیف می کند و همچنین توضیحاتی چشم نواز برچسب‌گذاری کنید. این کارها به شما کمک می‌کند تا افراد از جستجوهای یوتیوب به ویدیوهای شما هدایت شوند.

به الزامات توجه کنید

به الزامات توجه کنید
به الزامات توجه کنید

برای درآمدزایی از یوتیوب، شما باید حداقل ۴۰۰۰ ساعت تماشا در ۱۲ ماه گذشته و ۱۰۰۰ مشترک داشته باشید تا شروع به کسب درآمد کنید.

  • می‌توانید با کلیک کردن روی برگه کسب درآمد و علامت زدن کادر «کسب درآمد با تبلیغات» از ویدیویی که آپلود می‌شود، کسب درآمد کنید.
  • برای به درآمد رسیدن از یک ویدیو پس از بارگذاری آن، وارد مدیر ویدیوهای خود شوید و بر روی نماد “$” کنار ویدیویی که می‌خواهید از آن کسب درآمد کنید، کلیک کنید. سپس گزینه “پول‌سازی با تبلیغات” را انتخاب کنید.

از ویدیوهای خود کسب درآمد کنید

از ویدیوهای خود کسب درآمد کنید
از ویدیوهای خود کسب درآمد کنید

برای شروع کسب درآمد از ویدیوهای خود، باید کسب درآمد را فعال کنید. این به معنای اجازه دادن به یوتیوب برای قرار دادن تبلیغات در ویدیو شما است. همچنین این بدین معناست که شما تأیید می‌کنید که در محتوای تولید شده در ویدیو خود حق نسخه‌برداری از ویدیوی شما وجود ندارد.

  • به www.youtube.com بروید و روی «کانال من» در صفحه وب کلیک کنید.
  • روی لینک با عنوان «مدیر ویدیوها» در نوار بالا کلیک کنید.
  • روی کانال کلیک کنید و فعال کردن کسب درآمد را کلیک کنید.

Google AdSense را تنظیم کنید

Google AdSense را تنظیم کنید
Google AdSense را تنظیم کنید

در جهت تنظیم Google AdSense، می‌توانید به صورت رایگان در وب‌سایت AdSense ثبت نام کنید. برای شروع ایجاد حساب کاربری خود، بر روی دکمه “ثبت‌نام در حال حاضر” کلیک کنید. برای ایجاد حساب خود باید ۱۸ سال یا بیشتر سن داشته باشید. اگر جوان‌تر از این هستید، به کمک یک بزرگسال نیاز دارید.

  • شما باید دارای حساب PayPal یا حساب بانکی و آدرس پستی معتبر باشید، همچنین دیگر اطلاعاتی که AdSense بتواند هویت شما را تأیید کند و بداند پول را برای چه کسی بفرستد. شما با هر بار کلیک بر روی تبلیغ پول دریافت می‌کنید و مقدار کمی نیز برای هر بازدید اضافه می‌شود، اما این مقدار با گذر زمان افزایش می‌یابد. به همین دلیل است که داشتن مخاطب کلیدی است.

مخاطب به دست آورید

مخاطب به دست آورید
مخاطب به دست آورید

مخاطبان زیادی به دست آورید. ساختن یک مخاطب کلیدی برای کسب درآمد از یوتیوب است. شما نیاز دارید که افراد تبلیغات شما را تماشا کنند تا از آن‌ها درآمد کسب کنید. هیچ راز ویژه‌ای برای کسب مشترکان بیشتر وجود ندارد، فقط بهترین محتوایی را که می‌توانید بسازید و آنها به سراغ شما خواهند آمد.

  • گاهی اوقات افراد منفی هم وجود دارند، بنابراین شما فقط باید آن‌ها را نادیده بگیرید. اگر می‌خواهید موفق شوید، باید اعتماد به نفس داشته باشید.
  • سعی کنید کانال یوتیوب خود را معرفی کنید. از روش‌هایی مانند ارسال اخبار به بازار برای کمک به افزایش شهرت کانالتان استفاده کنید. با ارسال اخبار، به عنوان مثال، می‌توانید یک مقاله درباره کانال یوتیوب خود را در صدها سایت خبری با هزاران یا حتی میلیون‌ها خواننده منتشر کنید. این می‌تواند ترافیک را به کانال شما هدایت کند و احتمالاً به شما کمک کند تا تأیید شوید.
  • به آپلود محتوا ادامه دهید و سعی کنید مردم را مجذوب خود کنید. ویدیوی خود را در توییتر و فیس بوک ارسال کنید. آنها را با مردم به اشتراک بگذارید. آن را در جاهای دیگر در اینترنت پخش کنید. مشترکین برای شریک شدن ضروری هستند.
  • با پاسخ به نظرات و ساخت ویدیوهای گاه به گاه که مستقیماً به نظرات و سوالات مخاطبان مرتبط هستند، با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. ارتباط با انجمن شما باعث ورود اعضای بیشتری به آن انجمن می‌شود. یک راه خوب برای انجام این کار، اشاره به دیگران است.

شریک یوتیوب شوید

شریک یوتیوب شوید
شریک یوتیوب شوید

شریک یوتیوب شوید. شرکای یوتیوب اعضای یوتیوب هستند که از ویدیوهایی با تعداد زیادی بیننده کسب درآمد کرده‌اند. شرکا به ابزارهای بیشتری برای تولید محتوا دسترسی پیدا می‌کنند و می‌توانند به ازای تعداد بینندگانی که دارند جوایزی را دریافت کنند. شرکا همچنین به پشتیبانی و راهنمایی های اجتماعی بسیار بیشتری دسترسی دارند.

  • می‌توانید در هر زمان از طریق صفحه YouTube Partner برای شرکت در برنامه شراکت YouTube درخواست دهید. برای دسترسی به قدرتمندترین برنامه‌های شریک، باید ۱۵۰۰۰ ساعت تماشای تجمعی برای کانال خود در ۹۰ روز گذشته داشته باشید.

عضویت کانال را فعال کنید

عضویت کانال را فعال کنید
عضویت کانال را فعال کنید

فعال کردن عضویت‌های کانال. عضویت‌های کانال می‌تواند به تماشاچیان شما امتیازهای ویژه کاربران عضو-تنها را ارائه دهد. با پیوستن به کانال شما از طریق پرداخت‌های ماهیانه متوالی، تماشاچیان می‌توانند به شکلک‌های انحصاری، نشان‌های اختصاصی، امتیازها، گفتگوهای زنده و امکانات بیشتر دسترسی پیدا کنند. این امکان را به تماشاچیان شما می‌دهد تا شما را در راه‌های بیشتری نسبت به درآمد تبلیغاتی از ویدیوهایتان حمایت کنند.

  • برای فعال کردن عضویت در کانال، باید حداقل شرایط را داشته باشید. شما باید بیش از ۱۰۰۰ مشترک داشته باشید، با یوتیوب همکاری داشته باشید، بالای ۱۸ سال سن داشته باشید، برگه انجمن داشته باشید و کانال شما نباید به عنوان “برای کودکان” تنظیم شده باشد.
  • از آنجایی که این یک ویژگی نسبتاً جدید است، برآورده شدن الزامات به معنای داشتن دسترسی خودکار به عضویت کانال نیست.
  • اگر دسترسی داشته باشید، گزینه شروع عضویت‌های کانال را در صفحه عضویت‌ها مشاهده خواهید کرد.

 Super Chat و Super Stickers را روشن کنید

 Super Chat و Super Stickers را روشن کنید
Super Chat و Super Stickers را روشن کنید

Super Chat و Super Stickers مجاز است. در واقع Super Chat و Super Stickers را می توان در طول گفتگوهای زنده استفاده کرد. وقتی بینندگان از Super Chat یا Super Sticker استفاده می‌کنند، پیام آن‌ها در گفتگوی زنده در طول پخش‌های زنده و نمایش‌های برتر برجسته می‌شود. این پیام‌ها برای مدت زمان مشخصی به بالای چت پین می‌شوند.

  • این انگیزه‌ای برای تماشاچیان است که می‌خواهند فرصت بیشتری برای خوانده شدن پیامشان توسط همه‌ی تماشاچیان را داشته باشند. هرچه مقدار خرید بیشتر باشد، مدت زمانی که پیام پین می‌شود بیشتر خواهد بود.
  • می‌توانید همه Super Chat‌ها و Super Sticker‌ها را مدیریت کنید. برای جلوگیری از سوء استفاده، می‌توانید فهرستی از کلمات مسدود شده را اضافه کنید. همچنین می‌توانید هر زمان که بخواهید آن‌ها را حذف کنید و درآمدتان را حفظ کنید.
  • برای استفاده از Super Chat وSuper Stickers، کانال شما باید درآمدزایی داشته باشد و باید در __cpLocation واجد شرایط باشید.

اجازه دهید بینندگان سپاسگزاری کنند

اجازه دهید بینندگان سپاسگزاری کنند
اجازه دهید بینندگان سپاسگزاری کنند

اجازه دهید بینندگان‌تان از شما تشکر کنند. آیتم”Super Thanks”  به شما این امکان را می دهد تا از بینندگانی که می‌خواهند تشکر بیشتری نشان دهند درآمد کسب کنید. این ویژگی قبلا به عنوان “Viewer applause” شناخته می‌شد. بینندگان می‌توانند قیمت خود را برای تشکر فوق‌العاده خود تعیین کنند.

  • پس از خرید “Super Thanks”، یک انیمیشن رنگارنگ روی ویدیو برای تماشاچی پخش می‌شود. همچنین، آن‌ها می‌توانند یک نظر متمایز و قابل سفارشی‌سازی را در بخش نظرات ویدیو ارسال کنند.
  • این به تماشاچیان شما اجازه می‌دهد که نسبت به دیگر تماشاچیان برجسته شوند و همچنین حمایت اضافی به شما ارائه دهند.

تجزیه و تحلیل خود را بررسی کنید

تجزیه و تحلیل خود را بررسی کنید. هنگامی که چند ویدیو را آنلاین، کسب درآمد و مشاهده کردید، می‌توانید تجزیه و تحلیل آن‌ها را بررسی کنید تا عملکرد آنها را ببینید. روی گزینه Analytics در منوی کانال خود کلیک کنید. در اینجا می توانید درآمدهای تخمینی، عملکرد تبلیغات، تعداد بازدیدها، داده‌های جمعیتی و موارد دیگر را مشاهده کنید.

  • از این ابزارها استفاده کنید تا ببینید محتوای شما چگونه با مخاطبان شما طنین انداز می‌شود. اگر متوجه شدید که کاربرانی را که می‌خواهید جذب نمی‌کنید، می توانید محتوا یا بازاریابی خود را تغییر دهید.

ویدیوهای خود را بازاریابی کنید

تجزیه و تحلیل خود را بررسی کنید
تجزیه و تحلیل خود را بررسی کنید

ویدیوهای خود را در جای دیگری بازاریابی کنید. سعی کنید ویدیوهای خود را فقط در یوتیوب قرار ندهید! یک وبلاگ راه‌اندازی کنید، یک وب سایت بسازید، یا آنها را در سایر سایت‌های ویدئویی یا رسانه‌های اجتماعی پست کنید. هرچه بازدیدهای بیشتری داشته باشد، بهتر است. با به اشتراک گذاشتن لینک یا جاسازی ویدیو در اینترنت، احتمال جلب توجه آن را افزایش می‌دهید.

نکات

  • همیشه قبل از ارسال ویدیو، بررسی کنید که محتوای آن کپی‌رایت نباشد.
  • در کانال خود ثابت قدم باشید و سعی کنید از کلمات سمی اجتناب کنید و به خانواده یوتیوب خود احترام بگذارید.
  • یک آهنگ متمایز در ابتدای همه ویدیوهای خود پخش کنید.

هشدارها

  • همکاری با یوتیوب برای اکثر افراد درآمد زیادی ندارد. تا زمانی که به موفقیت بزرگی نرسیدید، برای زندگی بدون شغل برنامه‌ریزی نکنید.
  • هزینه متوسط ​​برای هر هزار بازدید معمولاً بین ۰.۲۵ تا ۴.۰۰ دلار آمریکا است.
  • محتوای متعلق به کپی‌رایت ممکن است باعث حذف ویدیوهای شما و حتی ممنوعیت کار شود. این شامل تصاویر، ویدیوها، کلیپ‌های فیلم و غیره می‌شود. اگر متوجه شوید که محتوای متعلق به کپی‌رایت را بدون اجازه صاحب آن دوباره استفاده می‌کنید، حساب شما غیرفعال خواهد شد. حتماً در نظر داشته باشید که چه چیزی استفاده منصفانه است و چه چیزی نیست.
  • درآمدزایی به عوامل زیادی چون مخاطبین هدف، نوع کانال، مشارکت مخاطبان و تعداد بازدیدها وابسته خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید