نسل اول اپل واچ ادیشن که ۱۷۰۰۰ دلار قیمت داشت منسوخ شد - تکفارس 
نسل اول اپل واچ ادیشن که ۱۷۰۰۰ دلار قیمت داشت منسوخ شد - تکفارس 

نسل اول اپل واچ ادیشن که ۱۷۰۰۰ دلار قیمت داشت منسوخ شد

افشین نوری
۱۱ مهر ۱۴۰۲ - 10:56
اپل واچ ادیشن

ساعت هوشمند اپل واچ ادیشن در سال ۲۰۱۵ که به عنوان بخشی از تلاش اپل برای ورود به بازار پوشیدنی‌های لوکس معرفی شد و تا سال ۲۰۲۳ عملکرد خوبی داشته است. این ساعت دارای روکش طلای ۱۸ عیار با قیمت ۱۷۰۰۰ دلار بود و یکی از گران‌ترین محصولات اپل محسوب می‌شد. حالا نسل اول اپل واچ ادیشن به فهرست منسوخ‌شده‌ها اضافه شده‌ است.

وب‌سایت MacRumors فاش کرده است که همه مدل‌های اپل واچ ادیشن که در سال ۲۰۱۵ عرضه شدند در ۳۰ سپتامبر به لیست منسوخ‌شده اضافه شده‌اند. بنابراین، این مدل‌ها دیگر واجد شرایط تعمیرات یا هر نوع سرویس دیگری در فروشگاه های اپل نخواهند بود.

البته دلیل منسوخ شدن این ساعت لوکس شاید این باشد که اپل به دنبال معرفی یک نسخه دیگر با روکش طلایی است. تولید اپل واچ ادیشن در سال ۲۰۱۶ متوقف شد و با نسخه سرامیکی بسیار ارزان‌تر به قیمت ۱۲۹۹ دلار جایگزین شد که بسیاری از مشتریان قابل خرید بود.

همچنین از سال ۲۰۱۸، دارندگان این ساعت هیچ آپدیت نرم افزاری جدیدی دریافت نکردند. تمام نسخه‌های ۳۸ و ۴۲ میلی‌متری آن دارای بدنه‌های آلومینیومی و فولادی ضد زنگ بودند. اپل معمولا هر هفت سال یک بار یک محصول را به عنوان منسوخ‌شده فهرست می‌کند.

یک آیفون نسل اول اپل با قدمت ۱۵ ساله در یک حراجی به قیمت ۱۹۰,۳۷۲.۸۰ دلار فروخته شده است که بالاترین مبلغ پرداخت شده برای یک آیفون نسل اول تا الان است. رکورد قبلی ۶۳۳۵۶.۴۰ دلار بود.

این اتفاق در حراجی LGC که بین ۳۰ ژوئن تا ۱۶ جولای برگزار شد افتاده است. این مزایده مربوط به یک آیفون نسل اول با ۴ گیگابایت حافظه داخلی می‌شد هرچند که اکثر کاربران مدل ۸ گیگابایتی آن را ترجیح می‌دادند. این در حالیست که آیفون ۱۴ پرو مکس تا ۱ ترابایت حافظه داخلی ارائه می‌کند.

در توضیح مربوط به حراجی آمده است: “ما یک مدل بسیار نادر و آکبند نسخه ۴ گیگابایتی آیفون نسل اول روبرو هستیم که تقریبا بدون هیچ عیب و نقصی است. این گوشی کاملا نو است و هرگز فعال نشده است.”

آیفون برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ معرفی شد و از آن زمان تاکنون بازار موبایل را تحت سلطه خود در آورده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید