تیک تاک قابلیت پشتیبانی از Passkey را برای دستگاه های iOS عرضه کرد - تکفارس 
تیک تاک قابلیت پشتیبانی از Passkey را برای دستگاه های iOS عرضه کرد - تکفارس 

تیک تاک قابلیت پشتیبانی از Passkey را برای دستگاه های iOS عرضه کرد

افشین نوری
۲۷ تیر ۱۴۰۲ - 11:51
تیک تاک

تیک تاک اعلام کرد که از Passkey در دستگاه‌های آی او اس پشتیبانی می‌کند و به این ترتیب کاربران می‌توانند به روش آسان‌تر و امن‌تری وارد این پلتفرم شوند. اپل در iOS 16 کلیدهای عبور را با آی او اس ادغام کرده بود و این قابلیت در iPadOS 16.1 و macOS Ventura نیز قابل دسترس است.

کلیدهای عبور یا همان Passkey استاندارد نوظهوری است که توسط FIDO و کنسرسیوم وب جهانی توسعه یافته است و حالا تیک تاک آن را برای دستگاه‌های اپل و همچنین سایر دستگاه‌هایی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند ارائه کرده است.

کلیدهای عبور، آسان‌تر و امن‌تر از پسوردها هستند، چراکه به کاربران اجازه می‌دهند تا به همان روشی که قفل دستگاه خود را باز می‌کنند، وارد اپلیکیشن‌ها و سایت‌ها شوند. این روش‌ها می‌توانند شامل اثرانگشت، اسکن چهره یا پین قفل صفحه باشند.

اپلیکیشن‌هایی مثل تیک تاک که از کلیدهای عبور استفاده می‌کنند هرگز نمی‌توانند به داده‌های بیومتریک استفاده شده در پروسه احراز هویت در دستگاه‌های آی او اس دسترسی یابند و همه داده‌ها در دستگاه‌های کاربران باقی خواهد ماند. کلیدهای عبور همچنین در برابر حملات هکری آنلاین مانند فیشینگ امن‌تر هستند.

تیک تاک گفته است از ماه جاری کلیدهای عبور برای دستگاه های ای او اس در آسیا، آفریقا، استرالیا و آمریکای جنوبی عرضه می‌شود و بتدریج برای سایر مناطق جغرافیایی و سیستم‌عامل‌های دیگر عرضه خواهد شد. کاربران تیک تاک می‌توانند با رفتن به پروفایل خود و مراجعه به بخش به تنظیمات و حریم خصوصی، این قابلیت را فعال کنند.

تیک تاک اخیرا به‌طور آزمایشی برنامه Creativity Program را برای ترغیب خالقان محتوا راه‌اندازی کرد و حالا برنامه جدیدی به نام Effect Creator Rewards معرفی کرده است که به خالقان محتوا کمک مالی بیشتری خواهد کرد.

در حالیکه هدف برنامه ۱ میلیارد دلاری Creativity Program تیک تاک عمدتا تشویق خالقان محتوا برای تولید ویدیوهای طولانی‌تر بود، برنامه Effect Creator Rewards اختصاص به تولید افکت‌هایی دارد که بازدید بیشتری داشته باشند و در بیش از نیم میلیون ویدیوی منحصربه‌فرد استفاده شوند. اگر شما بتوانید چنین افکت‌هایی را تولید کنید می‌توانید از بودجه ۶ میلیون دلاری استفاده کنید.

البته این بودجه ۶ میلیون دلاری فعلا در چند کشور منتخب قابل استفاده است و هدف اصلی آن بالا بردن تعامل کاربران و ترغیب خالقان محتوا به تولید افکت‌های بهتر است. در ابتدا قرار است، هر افکتی که بتواند در ۵۰۰ هزار ویدیو در عرض ۹۰ روز از زمان انتشارش استفاده شود مشمول این جایزه خواهد بود و تولیدکننده این افکت ۷۰۰ دلار دریافت خواهد کرد. برای هر ۱۰۰ هزار ویدیوی بیشتری که بعد از آن در عرض همان ۹۰ روز منتشر شوند ۱۴۰ دلار اضافی پرداخت خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید