پتنت جدید اپل به مکانیسمی برای محافظت از موتور لمسی در سقوط ها اشاره دارد - تکفارس 
پتنت جدید اپل به مکانیسمی برای محافظت از موتور لمسی در سقوط ها اشاره دارد - تکفارس 

پتنت جدید اپل به مکانیسمی برای محافظت از موتور لمسی در سقوط ها اشاره دارد

افشین نوری
۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - 09:47
اپل

طبق پتنت جدیدی که در اداره ثبت اختراع و نشان تجاری آمریکا (USPTO) توسط اپل به ثبت رسیده است، این شرکت از یک طراحی جدید برای محافظت از بازخوردهای لمسی در دستگاه‌های خود استفاده کرده است. اپل در این پتنت از یک فناوری جدید برای افزایش دوام دستگاه‌ها جهت محافظت از موتور لمسی (Taptic Engine) استفاده کرده است. این موتور یک جزء اساسی در تولید بازخوردهای لمسی دقیق است.

یک فنر غیرخطی مثل یک مانع محافظ عمل می‌کند

این پتنت نشان‌دهنده تعهد اپل به بهبود تجربه کاربری و پیشبرد مرزهای نوآوری تکنولوژیک است. موتور لمسی، برای تولید بازخوردهای لمسی اهمیت زیادی دارد و این بازخوردها می‌توانند توسط کاربران برای تعامل با دستگاه‌هایشان به روشی حسی استفاده شوند.

اپل تائید کرده است که موتور فعلی بازخوردهای لمسی می‌تواند در مواقعی مثل سقوط‌های ناخواسته و ضربات شدید در معرض آسیب قرار بگیرد. در چنین مواقعی، نیروی واردشده ممکن است آستانه تنظیم‌شده توسط فنر را رد کند و منجر به آسیب‌دیدگی و خرابی عمکرد بازخورد لمسی شود.

اپل

برای رفع این نگرانی، اپل یک راهکار منحصربه‌فرد معرفی کرده است و یک جزء فنری غیرخطی را به موتور لمسی اضاف کرده است تا این فنر به‌عنوان یک مانع محافظ در برابر نیروهای قوی در جریان سقوط‌ها و ضربات شدید عمل کند. این فنر، تنش وارد شد روی مکانیسم داخلی را آزاد خواهد کرد و از یکپارچکی موتور لمسی را حفظ خواهد کرد.

اپل در این پتنت با افزایش استحکام موتور لمسی نشان داده است که به‌طور مداوم در تلاش است تا دوام دستگاه‌های خود را بهبود ببخشد تا کاربران از یک تجربه بی‌نقص حتی در شرایط غیرعادی بهره ببرند.

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم این فناوری چه زمانی اجرایی خواهد شد.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید