اپل قابلیت جدید Personal Voice را برای تولید صدا معرفی کرد - تکفارس 
اپل قابلیت جدید Personal Voice را برای تولید صدا معرفی کرد - تکفارس 

اپل قابلیت جدید Personal Voice را برای تولید صدا معرفی کرد

افشین نوری
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 17:49
اپل

اپل به‌عنوان بخشی از آپدیت‌های دسترسی‌پذیری iOS 17 اقدام به معرفی قابلیت‌های جدیدی به نام Live Speech و Personal Voice کرده است. Live Speech به کاربران اجازه می‌دهد تا هر چیزی که قصد گفتن آن را دارند تایپ کنند.

از طرفی، قابلیت Personal Voice برای کسانی که در معرض خطر از دست دادن توانایی خود برای صحبت کردن هستند امکان ایجاد و ذخیره کردن صداهایی شبیه به صدای خودشان را فراهم می‌کند. اپل گفته است که این قابلیت برای کسانی که در معرض خطر از دست دادن توانایی صحبت کردن خود هستند طراحی شده است.

اپل درباره قابلیت Live Speech گفته است که این قابلیت برای کاربران آیفون، آیپد و مک این امکان را فراهم خوهد کرد تا هر چیزی که قصد گفتن آن را دارند تایپ کنند تا بعدا با صدای بلند در طول مکالمات تلفنی و فیس‌تایم از آن‌ها استفاده کنند. کاربران همچنین می‌توانند عبارت‌های پرکاربرد را برای استفاده راحت‌تر در طول مکالمات زنده با خانواده، دوستان و همکاران‌شان ذخیره کنند. این قابلیت برای میلیون‌ها افرادی طراحی شده است که قادر به صحبت کردن نیستند یا توانایی صحبت کردن خود را در طول زمان از دست داده‌اند.

اپل قابلیت Personal Voice را بر پایه Live Speech توسعه داده است و یک ابزار قدرتمند برای کسانی که در ریسک از دست دادن توانایی صحبت کردن خود را دارند. این افراد شامل کسانی می‌شود که تشخیص بیماری ALS در آن‌ها داده شده است و به‌تدریج قدرت صحبت کردن افراد را از بین می‌برد.

کاربران با استفاده از Personal Voice می‌توانند مجموعه‌ای از متن‌های رندوم را به مدت ۱۵ دقیقه روی آیفون یا آیپد خود ذخیره کنند. استفاده از فناوری یادگیری ماشین در این دستگاه‌ها امکان ایجاد صداهای شبیه آن را فراهم خواهد کرد.

اپل گفته است که این قابلیت‌ها از اواخر امسال عرضه خواهند شد. اپل قابلیت‌های دسترسی‌پذیری دیگری نیز معرفی کرده است که با مراجعه به سایت این شرکت می‌توانید با آن‌ها آشنا شوید.

منبع: ۹to5mac

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید