آمازون یک ربات خانگی مجهز به فناوری هوش مصنوعی مولد را در دست ساخت دارد - تکفارس 
آمازون یک ربات خانگی مجهز به فناوری هوش مصنوعی مولد را در دست ساخت دارد - تکفارس 

آمازون یک ربات خانگی مجهز به فناوری هوش مصنوعی مولد را در دست ساخت دارد

مهدی حلوائی
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 13:46
ربات خانگی آمازون

بر اساس اسناد داخلی آمازون که توسط خبرگزاری اینسایدر (Insider) مشاهده شده، این شرکت نسخه‌ی جدیدی از ربات خانگی استرو (Astro) را در دست ساخت دارد که از پلتفرم جدیدی به نام برنهم (Burnham) بهره می‌برد. این فناوری سطح دیگری از هوش مصنوعی را به استرو اضافه می‌کند.

مطالب مرتبط:

نسخه‌ی جدید استرو امکان استفاده از مدل‌های زبانی بزرگ و دیگر فناوری‌های هوش مصنوعی برای درک بهتر وضعیت خانه‌های شلوغ و پاسخگویی به آن‌ها را خواهد داشت. به‌گزارش اینسایدر، اسناد فاش‌شده نشان می‌دهند که این ربات می‌تواند آن‌چه را که می‌بیند یا می‌شنود به خاطر سپرده و سپس با استفاده از سیستم پرسش و پاسخ و مدل‌های زبانی بزرگ نسبت به آن اقدام کند. برای مثال، استرو پس از مشاهده‌ی مواردی مانند شیر آب باز یا اجاق گاز روشن به کاربر هشدار می‌دهد. استرو همچنین توانایی تماس با ۹۱۱ در شرایط ضروری، پیدا کردن کلید، اطمینان از بسته بودن درب و پنجره و نمونه‌های مشابه را دارد.

با این وجود، به‌نظر می‌رسد که آمازون سعی دارد تا استروی جدید را به گونه‌ای طراحی کند که توانایی انجام وظایف پیچیده‌تر را نیز داشته باشد. برای مثال، این ربات می‌تواند خرده‌ شیشه‌های روی سطوح را شناسایی کرده و پیش از آن‌که کسی روی آن‌ها پا بگذارد، آن‌ها را جارو کند. در واقع این ربات توانایی مشاهده‌ی مسائل و حل آن‌ها را خواهد داشت. این موضوع باعث شده تا آمازون در اسناد یادشده از نسخه‌ی جدید ربات خانگی خود به عنوان محصولی باهوش‌تر، کارآمدتر و محاوره‌ای‌تر یاد کند. توجه داشته باشید پروژه‌ی برنهم هنوز در ابتدای راه قرار داشته و تا عرضه‌ی ربات‌های خانگی مبتنی بر آن فاصله‌ی زیادی داریم.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید