فاش شد: تراشه اگزینوس ۲۵۰۰ با گرافیک سفارشی سامسونگ در راهست - تکفارس 
فاش شد: تراشه اگزینوس ۲۵۰۰ با گرافیک سفارشی سامسونگ در راهست - تکفارس 

فاش شد: تراشه اگزینوس ۲۵۰۰ با گرافیک سفارشی سامسونگ در راهست

افشین نوری
۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - 18:08
اگزینوس ۲۵۰۰

سامسونگ اخیرا قرارداد لایسنس خود را با شرکت ای ام دی تمدید کرد و قرار است از گرافیک‌های این شرکت در گوشی‌های آینده خود استفاده کند. بعد از عملکرد ناامیدکننده تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ که مجهز به گرافیک Xclipse 920 بر پایه معماری RDNA2 ای ام دی بود، حالا به نظر می‌رسد که شاهد نسخه بهبود یافته آن با نام اگزینوس ۲۵۰۰ خواهیم بود.

طبق اطلاعاتی که امروز فاش شده است، این تراشه از یک گرافیک سفارشی با بهینه‌سازی‌های زیاد بهره خواهد برد. به گفته افشاگری به نام Revegnus، به نظر می‌رسد که اگزینوس ۲۵۰۰ همان تراشه رویایی سامسونگ است که به‌طور مخفیانه در حال توسعه آن است. این افشاگر جزئیات بیشتری از مشخصات این تراشه ذکر نکرده اما گفته است که از فناوری ای ام دی در آن استفاده خواهد شد.

اگزینوس ۲۵۰۰

البته معرفی اگزینوس ۲۵۰۰ با تراشه سفارشی سامسونگ احتمالا چند سالی طول خواهد کشید و ممکن است قبل از آن شاهد معرفی اگزینوس ۲۴۰۰ باشیم. این تراشه برای سری گلکسی سامسونگ ساخته خواهد شد و تاحدودی وابستگی این شرکت کره‌ای به تراشه‌های اسنپدراگون کوالکام را برطرف خواهد کرد.

سامسونگ هم اکنون رقیب سختی به نام TSMC دارد و به نظر می‌رسد که هنوز نتوانسته است در بخش بهره‌وری فناوری ساخت تراشه‌ به پای این شرکت تایوانی برسد. طبق شایعات، سامسونگ تولید انبوه نسل دوم لیتوگرافی ۳ نانومتری GAA خود را از نیمه دوم ۲۰۲۴ آغاز خواهد کرد.

در رابطه با بهینه‌سازی‌هایی که در اطلاعات امروز به آن‌ها اشاره شده است باید بگوییم که احتمالا شاهد بهبود کارآیی و مصرف انرژی اگزینوس ۲۵۰۰ خواهیم بود. متاسفانه اگزینوس ۲۲۰۰ در این بخش عملکرد خوبی نداشت و هرچند عملکرد رهگیری پرتو آن بهتر از اسنپدراگون ۸ نسل ۲ بود اما در سایر بخش‌ها پایین‌تر از آن قرار داشت.

حالا باید ببینیم سامسونگ چه فکرهایی در سر دارد.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید