شایعه: سامسونگ هسته‌های پردازشی اختصاصی خودش را می سازد - تکفارس 
شایعه: سامسونگ هسته‌های پردازشی اختصاصی خودش را می سازد - تکفارس 

شایعه: سامسونگ هسته‌های پردازشی اختصاصی خودش را می سازد

افشین نوری
۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - 10:26
سامسونگ

طبق یک شایعه جدید، ظاهرا سامسونگ به دنبال هسته‌های پردازشی اختصاصی خودش است. گزارش امروز ادعا کرده است که سامسونگ تیمی از مهندسان را برای این کار جمع کرده است. 

طبق گزارش امروز، این هسته‌ها بر پایه فناوری ARM ساخته خواهند شد و در تراشه‌های گلکسی سامسونگ استفاده خواهند شد. ظاهرا سامسونگ از سال ۲۰۲۷ شروع به این کار خواهد کرد‌.  

اخیرا شایعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه سامسونگ دیگر از تراشه‌های اگزینوس خود در داخل گوشی‌هایش استفاده نخواهد کرد اما این شرکت با رد این شایعات گفته است که چنین موضوعی صحت ندارد. 

شایعات قبلی گفته بودند که سامسونگ احتمالا در سال ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ هیچ‌ مدل اگزینوسی برای گوشی سری گلکسی خود معرفی نخواهد و حتی این شرکت ممکن است تولید تراشه‌های مذکور را متوقف کند. سامسونگ دیروز در جریان انتشار گزارش مالی خود گفت که این شرکت خط تولید تراشه‌های اگزینوس را متوقف نخواهد کرد و همچنان برای توسعه آن خواهد کوشید. 

براساس برخی گزارش‌ها، سامسونگ ظاهرا به فکر توسعه یک تراشه پیشرفته برای گوشی‌های سری گلکسی S خود است و حتی  تیمی متشکل از هزار نفر برای انجام این کار گمارده است. گفته می‌شود که مشکلات اساسی تراشه‌های فعلی اگزینوس باعث شده تا سامسونگ کلا قید بهبود عملکرد آن‌ها را بزند و به فکر طراحی یک تراشه اگزینوس کاملا جدید باشد. 

اگر سامسونگ بتواند این پروژه را با موفقیت پیش ببرد قادر به رقابت با کوالکام و سایر شرکت‌ها خواهد بود. این شرکت اخیرا در سری گلکسی S23 از تراشه کوالکام استفاده کرده بود. 

 در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم سامسونگ چه فکرهایی در سر دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید