تراشه M2 مکس اپل با عملکرد عالی در صدر بنچمارک PassMark قرار گرفت - تکفارس 
تراشه M2 مکس اپل با عملکرد عالی در صدر بنچمارک PassMark قرار گرفت - تکفارس 

تراشه M2 مکس اپل با عملکرد عالی در صدر بنچمارک PassMark قرار گرفت

افشین نوری
۸ بهمن ۱۴۰۱ - 17:04
تراشه M2 مکس اپل با عملکرد عالی در صدر بنچمارک PassMark قرار گرفت - تکفارس 

مک ‌بوک‌ پروهای ۱۴ و ۱۶ اینچی ۲۰۲۳ اپل چند هفته پیش با تراشه‌های M2 مکس و M2 پرو معرفی شدند و خیلی‌ها می‌خواهند بدانند که عملکرد این پردازنده‌ها چگونه خواهد بود. امروز نتایج بنچمارک PassMark آن‌ها فاش شده است که دید بسیار خوبی در اختیار ما قرار می‌دهد.

طبق گزارش امروز،  تراشه‌های M2 مکس و M2 پرو اپل در صدر بنچمارک PassMark قرار گرفته‌اند بطوریکه تراشه M2 مکس بهترین  عملکرد تک‌هسته‌ای را در این بنچمارک داشته است. تراشه‌های M1 اپل نیز در انتهای لیست جای گرفته‌اند که شامل M1 Max, 10-core M1 Pro,  ۸-core M1 Pro به‌ترتیب با رتبه‌های دهم، نهم و هشتم می‌شود.

تراشه M2 مکس اپل با عملکرد عالی در صدر بنچمارک PassMark قرار گرفت - تکفارس 

پردازنده‌های آلدر لیک HX اینتل نیز رتبه‌های میانی را کسب کرده‌اند. البته اینتل قرار است به‌زوی پردازنده‌های رپتور لیک HX ‌خود را عرضه کند و احتمالا این پردارنده‌های رتبه‌های بالای PassMark را اشغال خواهند کرد. همانطور که در تصاویر مشاهده می‌کنید پردازنده  M2 مکس  (نسخه ۱۲ هسته‌‌ای با سرعت کلاک ۳.۷ گیگاهرتز) امتیاز ۴,۳۲۲ را کسب کرده است، در حالیکه‌ M2 پرو (نسخه ۱۰ هسته‌ای با سرعت کلاک ۳.۵ گیگاهرتز)  امتیاز ۴,۲۳۳ را اخذ کرده است.

اپل گفته بود که تراشه‌های M2 مکس و M2 پرو  عملکرد بسیار خوبی در بخش گرافیکی دارند، حالا می‌بینیم که عملکرد پردازشی آن‌ها همبسیار عالی است. طبق این نتایج،  M2 مکس ۱۲.۳۲ درصد سریع‌تر از M1 مکس و M2 پرو ۱۰.۶۱ درصد سریع‌تر از M1 پرو است. 

همانطور که گفته شد صدرنشینی اپل در بنچمارک PassMark موقتی خواهد بود چراکه‌ پردازنده‌های رپتور لیک HX اینتل، به‌محض عرضه به بازار، این جایگاه را تصاحب خواهند کرد. پیش‌بینی می‌شود پردازنده‌های Core i9 این سری مثل i9-13900HX,  i9-13950HX و i9-13980HX در صدر PassMark قرار بگیرند و برخی پردارنده‌های Core i7 رقابت تنگاتنگی با  تراشه‌های M2 اپل داشته باشند.

بد نیست بدانید که اینتل پردازنده‌های رپتور لی HX خود را برای لپ‌تاپ‌های گیمینگ ‌ارائه کرده است. بنابراین  طبیعی است که عملکرد آن‌ها در مقایسه با تراشه‌های M2 اپل که برای مک‌ بوک نازک و سبک‌ ساخته شده‌اند بهتر باشد.

منبع: NT

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید