شیائومی: استفاده نکردن از گوشی در زمان رعد و برق باور اشتباهی است - تکفارس 
شیائومی: استفاده نکردن از گوشی در زمان رعد و برق باور اشتباهی است - تکفارس 

شیائومی: استفاده نکردن از گوشی در زمان رعد و برق باور اشتباهی است

افشین نوری
۲۵ آذر ۱۴۰۱ - 17:17
شیائومی: استفاده نکردن از گوشی در زمان رعد و برق باور اشتباهی است - تکفارس 

این‌روزها باورهای غلطی درباره گوشی‌های هوشمند وجود دارد و حالا شیائومی غلط بودن یکی از این باورها را به ما نشان داده است‌.  

شیائومی چند روز پیش نشان داد که استفاده از خمیر دندان برای ترمیم کردن ترک‌خوردگی نمایشگر گوشی نه‌تنها مفید نیست بلکه باعث آسیب زدن بیشتر به آن می‌شود. حالا این شرکت درباره باور غلط دیگری که می‌گوید نباید از گوشی خود در زمان رعد و برق  استفاده کنید توضیح داده است‌. شیائومی با انتشار ویدیویی در یوتیوب با هشتگ XiaomiAcademy# گفته است که چنین باوری از اساس غلط است. 

در این ویدیو، شیائومی آزمایشی را ترتیب می‌دهد که در آن با استفاده از یک کویل تسلا توانسته رعد و برق را شبیه‌سازی کند و سپس گوشی شیائمی ۱۲S را در معرض آن قرار داده است تا ببیند آیا جریان برق با گوشی برخورد می‌کند یا نه. 

در ویدیو مشاهده می‌شود که هیچ برخوردی صورت نمی‌گیرد و حتی هیچ اثر منفی روی عملکرد گوشی و سایر قابلیت‌های آن گذاشته نمی‌شود. این آزمایش در واقع نشان می‌دهد که استفاده نکردن از گوشی در هنگام رعد و برق هیچ موضوعیتی ندرد و باور غلطی است. 

شیائومی حتی پا را فراتر گذاشت و نشان داد که رعد و برق حتی تاثیری روی کیفیت تماس‌های تلفنی ندارد و شما بدون هیچ نگرانی و مشکلی می‌توانید در زمان رعد و برق از گوشی خود جهت برقراری تماس استفاده کنید. شیائومی گفته است که این باور غلط احتمالا به زمان گوشی‌های سیمی بر می‌گردد که الان به‌ندرت از آن‌ها استفاده می‌شود و در گذشته فقط چند مورد مرگ ناشی از برخورد رعد و برق به این‌ نوع گوشی‌ها وجود داشته است. 

نظر شما در این‌باره چیست؟

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید