اپل دامنه کاربرد ارتباط ماهواره‌ای آیفون را گسترش می دهد - تکفارس 
اپل دامنه کاربرد ارتباط ماهواره‌ای آیفون را گسترش می دهد - تکفارس 

اپل دامنه کاربرد ارتباط ماهواره‌ای آیفون را گسترش می دهد

افشین نوری
۲۴ آذر ۱۴۰۱ - 17:42
اپل دامنه کاربرد ارتباط ماهواره‌ای آیفون را گسترش می دهد - تکفارس 

اپل قابلیت ارتباط ماهواره‌ای را برای اولین بار در سری آیفون ۲۴ ارائه کرد و حالا به نظر می‌رسد که اپل قصد دارد دامنه کاربرد آن را افزایش دهد‌. این قابلیت در مناطقی که ارتباط اینترنی و تماس تلفنی برقرار نیست کاربرد دارد. 

این قابلیت در حال حاضر فقط محدود به ارسال پیام متنی می‌شود و طبق پتنتی که اپل به ثبت رسانده است احتمالا شاهد پشتیبانی آن از ویدیو، صوت و سایر دیتای مدیا خواهیم بود. 

اپل تاکنون سرمایه‌گذاری ۴۵۰ میلیون دلاری در این بخش کرده است و البته فقط کاربران آیفون ۱۴ می‌توانند از آن استفاده کنند. اما اگر اپل بتواند دامنه استفاده از این قابلیت را افزایش دهد، سرمایه‌گذاری این شرکت قابل توجیه خواهد بود. 

در این قابلیت از کاربران چندین سوال پرسیده می‌شود که شامل مکان کاربر، میزان شارژ گوشی و وضعیت سلامتی او می‌شوند و اگر پشتیبانی از فایل‌های صوتی و ویدیویی نیز به آن اضافه شود مسلما شاهد کاربرد گسترده آن در جنبه‌های دیگری نیز خواهیم بود که درنهایت منجر به بهبود پروسه کمک‌رسانی به کاربران خواهد شد. 

اپل قرار است این قابلیت را برای کشورهای بیشتری ارائه کند و باید منتظر بمانیم و ببینیم که این شرکت‌ چه فکرهایی در سر دارد.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید