دعوای ایلان ماسک و موسس تسلا بر سر مالکیت این شرکت - تکفارس 
دعوای ایلان ماسک و موسس تسلا بر سر مالکیت این شرکت - تکفارس 

دعوای ایلان ماسک و موسس تسلا بر سر مالکیت این شرکت

افشین نوری
۱۰ آذر ۱۴۰۱ - 10:35
ایلان ماسک

ایلان ماسک به‌عنوان مدیرعامل تسلا به‌تازگی با انتقادات زیادی مواجه شده است و یک یوتیوبر معروف به نام Jake Broe با انتشار توییتی گفته است که موسسان اصلی تسلا Martin Eberhard و Marce Tarpenning بودند و ماسک در زمان تاسیس این شرکت صرفا یک سرمایه‌گذار بود. اما ماسک در سال‌های بعد، خود را به‌عنوان موسس تسلا معرفی کرده است.‌

ماسک در پاسخ به این توییت Broe گفت که او آن‌موقع رییس واحد محصولات تسلا بوده و رهبری طراحی Roadster را بر عهده داشته است. ماسک همچنین گفته است که Eberhard به‌عنوان اپلین مدیرعامل تسلا بدترین کسی بود که تا الان با او کار کرده است.به نظر ماسک، Eberhard می‌توانست ریسک بیشتری در آن موقع بکند اما از ترس اینکه پولش را در تسلا از دست بدهد این کار را انجام نداد. 

حالا در واکنش به این اظهارات ماسک، Eberhard گفته است که این صحبت‌ها اصلا درست نیست و ماسک ۱۵ سال است که در حال پخش دروغ درباره اوست. گفتنی است ایلان ماسک در سال ۲۰۰۴ وارد تسلا شد و او با فروش سهام PayPal خود در تسلا سرمایه‌گذاری کرد و با ۶.۵ میلیون دلار وارد هیات مدیره این شرکت شد.  

ظاهرا از همان موقع، رابطه بین ماسک و مدیرعامل سابق تسلا تیره و تار شد و Eberhard حتی در سال ۲۰۹۹ از ماسک به‌خاطر اینکه ادعا کرده بود موسس تسلاست شکایت کرد و درنهایت با رای دادگاه اسم ماسک در لیست موسسان این شرکت قرار گرفت.

حالا تسلا به بزرگترین سازنده خودروهای الکتریکی دنیا تبدیل شده است و باید ببینیم وضعیت این شرکت در سال‌های آینده تحت مدیریت ایلان ماسک چگونه پیش خواهد رفت.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید