پوشش محافظ نمایشگر گوریلا گلس ویکتوس ۲ معرفی شد - تکفارس 
پوشش محافظ نمایشگر گوریلا گلس ویکتوس ۲ معرفی شد - تکفارس 

پوشش محافظ نمایشگر گوریلا گلس ویکتوس ۲ معرفی شد

افشین نوری
۱۰ آذر ۱۴۰۱ - 06:58
پوشش محافظ نمایشگر گوریلا گلس ویکتوس ۲ معرفی شد - تکفارس 

کورنینگ پوشش محافظ جدید گوریلا گلس ویکتوس ۲ را ‌معرفی کرد. این پوشش قرار است در گوشی‌های هوشمند استفاده شود و از نمایشگر و پنل پشت آن‌ها در در برابر سقوط از ارتفاع محافظت خواهد کرد.

از آنجائیکه ما امروزه با گوشی‌های با نمایشگر بزرگتر روبه‌رو هستیم ساختن پوشش محافظ مناسب برای آن‌ها بسیار سخت شده است چراکه هرچه نمایشگر بزرگتر باشد نیروی بیشتری به آن ‌هنگام افتادن روی زمین وارد می‌شود. لذا محافظ نمایشگر گوشی‌های امروزی باید مقاومت بالاتری داشته باشند. 

جهت یادآوری باید بگوییم که پوشش نمایشگر ویکتوس چند سال پیش ارائه شد و نسخه ویکتوس پلاس در سال ۲۰۲۱ معرفی گردید. حالا کورنینگ نسخه پیشرفته‌تر ویکتوس ۲ را ارائه کرده است. 

از آنجائیکه افتادن گوشی روی سطوح آسفالت و بتنی می‌تواند برای آن بسیار خطرناک باشد، کورنینگ اقدام به تست ویکتوس ۲ روی این سطوح کرده است و البته چون بتن سخت‌تر از آسفالت است اولویت کورنینگ تست ویکتوس ۲ روی این نوع سطوح بتنی بوده است. بتن به خاطر اینکه ترکیبی از چند ماده است بسیار سخت و افتادن کوشی روی آن می‌تواند آسیب زیادی به گوشی بزند. 

پوشش محافظ نمایشگر گوریلا گلس ویکتوس ۲ معرفی شد - تکفارس 

تست‌های آزمایشگاهی ویکتوس ۲ براساس سقوط روی سطوح بتنی انجام شده است و این پوشش قادر است سقوط از ارتفاع یک متری روی سطوح بتنی را تحمل کند و البته سقوط از ارتفاع دو متری روی سطح آسفالتی را نیز تحمل خواهد کرد.

طبق آمار، امروزه گوشی‌های هوشمند در مقایسه با مدل‌های چهار سال پیش ۱۰ درصد بزرگتر و ۱۵ درصد سنگین‌تر شده‌اند و این به معنای وارد شدن نیروی بیشتر هنگام برخورد به سطح زمین است. موضوع خراش برداشتن گوشی در هنگام افتادن از ارتفاع نیز برای کورنیگ اهمیت داشت و به همین خاطر ویکتوس ۲ نه‌تنها در برابر ضربات ناشی از افتادن روی سطح بتنی بلکه در برابر خراش برداشتن نیز مقاوم است. ‌

کورنینگ گفته است که گوشی‌های با پوشش نمایشگر گوریلا گلس ویکتوس ۲ در ماه‌های آینده ارائه خواهند شد.

منبع: Gsmarena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید