درخواست FCC از دولت آمریکا برای تحریم تیک تاک - تکفارس 
درخواست FCC از دولت آمریکا برای تحریم تیک تاک - تکفارس 

درخواست FCC از دولت آمریکا برای تحریم تیک تاک

مهدی حلوائی
۱۳ آبان ۱۴۰۱ - 17:05
TikTok Photos

برندن کار (Brendan Carr)، وکیل و یکی از افسران کمیسیون فدرال ارتباطات (FCC)، بار دیگر از دولت آمریکا درخواست کرد تا اپلیکیشن چینی تیک تاک را تحریم کند. کار معتقد است که تیک تاک از اطلاعات کاربران آمریکایی سوءاستفاده می‌کند.

مطالب مرتبط:

برندن کار، که در دوران ریاست جمهوری دانلد ترامپ در سال ۲۰۱۷ به عنوان یکی از افسران کمیسیون فدرال ارتباطات منصوب شد، به‌تازگی اعلام کرده است که تیک تاک در واقع یک ابزار جاسوسی پیچیده‌ بوده که اطلاعات شخصی و حساس کاربران را جمع‌آوری می‌کند و آن‌ها را در اختیار دولت چین قرار می‌دهد.

برندن کار

کار حدود دو ماه پیش نیز از گوگل و اپل خواسته بود تا این اپلیکیشن را از فروشگاه‌های خود حذف کنند و حالا از دولت آمریکا خواسته تا به‌طور کلی آن را تحریم کند. این در حالی است که دولت آمریکا و تیک تاک تلاش زیادی برای رسیدن به توافق کرده‌اند.

بایت دنس (ByteDance)، کمپانی مادر تیک تاک، مدتی پیش اعلام کرد که تمامی اطلاعات کاربران آمریکایی را به سرورهای شرکت Oracle انتقال داده است اما این موضوع باعث رفع نگرانی‌های موجود نشد. حالا این شرکت قصد دارد تا اطلاعات یادشده را به سرورهای شرکت CFIUS انتقال دهد. با این وجود، کار معتقد است که تیک تاک در چنین شرایطی نیز امکان دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران آمریکایی را خواهد داشت.

برندن کار در حالی تلاش می‌کند تا اپلیکیشن تیک تاک را تحریم کند که کمیسیون فدرال ارتباطات نیز سعی دارد تا دسترسی چین به شبکه‌های مخابراتی ایالات متحده را محدود کند. با این وجود، تیک تاک امیدوار است که بتواند در هقته‌های آینده با دولت آمریکا به توافق برسد.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید