با قابلیت جدید گوگل اطلاعات شخصی خود را از نتایج جستجوها پاک کنید - تکفارس 
با قابلیت جدید گوگل اطلاعات شخصی خود را از نتایج جستجوها پاک کنید - تکفارس 

با قابلیت جدید گوگل اطلاعات شخصی خود را از نتایج جستجوها پاک کنید

افشین نوری
۷ مهر ۱۴۰۱ - 20:43
جست‌و‌جوی گوگل

گوگل به منظور ایجاد کنترل بیشتر روی داده‌های آنلاین در فضای وب قابلیت جدیدی ارائه کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد تا با چک کردن بخش Results About You در صفحه پروفایل خود، از آن‌دسته اطلاعات شخصی خود‌ که در نتایج جستجوها برای عموم قابل دسترس است اطلاع پیدا کنند‌.

در این قابلیت، کاربران خواهند فهمید که چه اطلاعاتی از آن‌ها مثل آدرس ایمیل، شماره تلفن، آدرس محل زندگی یا محل کار به‌صورت عمومی قابل دسترس است تا بتواند آن‌ها را پاک کند. البته گوگل گفته است که از سال ۲۰۲۳ کاربران قادر به دریافت نوتیفیکیشن‌هایی خواهند شد که در دسترس بودن اطلاعات شخصی آن‌ها را در فضای وب به آن‌ها هشدار خواهد داد. اگر چنین موردی مشاهده شود، کاربران بلافاصله می‌‌توانند درخواست پاک کردن آن را به گوگل بدهند‌

هدف از ارائه چنین قابلیتی مبارزه با حملات سایبری و محافظت از اطلاعات شخصی کاربران است. البته این قابلیت فعلا فقط برای زبان انگلیسی قابل استفاده است، اما گوگل گفته است که به‌زودی زبان‌های دیگری نیز به آن اضافه خواهد کرد. به این ترتیب، شما دیگر مجبور نخواهید بود به‌طور دستی دنبال اطلاعات شخصی خود در نتابج جستجوها بگردید تا آن‌ها را پاک کنید.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید