مدیرعامل AMD: پردازنده های سری رایزن ۷۰۰۰ به‌موقع به دست مشتریان خواهند رسید - تکفارس 
مدیرعامل AMD: پردازنده های سری رایزن ۷۰۰۰ به‌موقع به دست مشتریان خواهند رسید - تکفارس 

مدیرعامل AMD: پردازنده های سری رایزن ۷۰۰۰ به‌موقع به دست مشتریان خواهند رسید

افشین نوری
۹ شهریور ۱۴۰۱ - 08:38
ای ام دی

شرکت AMD چند روز پیش پردازنده‌های سری رایزن ۷۰۰۰ را معرفی کرد و حالا این سری قرار است از روز ۵ مهر (۲۷ سپتامبر) عرضه شود. در حالیکه این‌روزها اکثر شرکت‌ها محصولات جدید خود را با تاخیر عرضه می‌کنند، Lisa Su مدیرعامل AMD به مشتریان این شرکت اطمینان داده است که به‌موقع سری رایزن ۷۰۰۰  را عرضه خواهند کرد. 

مدیرعامل AMD در پاسخ به این سوال که آیا مشکل کمبود تراشه و اختلال در زنجیره تامین قطعات ممکن است منجر به عرصه نامحدود یا دیرتر سری رایزن ۷۰۰۰ بشود گفت:

درست است که در طول یکسال گذشته مشکلات زیادی در این زمینه وجود داشته است، اما ما سعی کرده‌ایم برای غلبه بر این مشکل، ظرفیت وافرهای خود را افزایش دهیم و به همین‌خاطر فکر نمی‌کنیم که مشکلات فعلی زنجیره تامین بتواند تاثیری روی عرضه رایزن ۷۰۰۰ بگذارد. ضمن اینکه ما سعی کرده‌ایم بین زمان معرفی و عرضه این سری حدود یک و نیم ماه فاصله بیندازیم تا مطمئن شویم قطعات موردنیاز به‌موقع به دست ما می‌رسند‌. ‌

سری رایرن ۷۰۰۰ شامل چهار پردازنده می‌شود که عبارتند از Ryzen 9 7950X به قیمت ۶۹۹ دلار، Ryzen 9 7900X به قیمت ۵۴۹ دلار،  Ryzen 7700X به قیمت ۳۹۹ دلار و Ryzen 5 7600X به قیمت‌۲۹۹ دلار.‌ این تراشه‌ها ارزان‌تر از مدل‌های سال قبل خود هستند و انتظار می‌رود فروش خوبی داشته باشند. ‌

در طول یکسال گذشته مشکل کمبود تراشه باعث شده تا اکثر شرکت‌ها در ارائه محصولات جدید خود با مشکل مواجه بشوند. این موضوع باعث کاهش عرضه و افزایش قیمت محصولات شد و رکود سنگینی را بر بازار حاکم کرد. اما در بخش کارت‌های گرافیکی، سقوط بازار رمزارزها باعث کاهش تقاضا برای این محصول گردید و قیمت‌ها به‌شدت کاهش یافت. 

در هر حال باید منتظر ماند و دید AMD تا چه حد خواهد توانست به‌موقع تراشه‌های سری رایزن ۷۰۰۰ خود را به دست مشتریان برساند. 

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید