عملکرد ضعیف‌تر تراشه رایزن ۷ ۷۷۰۰X در مقایسه با Core i7-13700K در بنچمارک Cinebench - تکفارس 
عملکرد ضعیف‌تر تراشه رایزن ۷ ۷۷۰۰X در مقایسه با Core i7-13700K در بنچمارک Cinebench - تکفارس 

عملکرد ضعیف‌تر تراشه رایزن ۷ ۷۷۰۰X در مقایسه با Core i7-13700K در بنچمارک Cinebench

مهدی حلوائی
۳ شهریور ۱۴۰۱ - 09:52
ای ام دی رایزن 7000

هر چند که تا معرفی رسمی تراشه‌های سری رایزن ۷۰۰۰ زمان زیادی باقی نمانده است اما تا به حال اطلاعات زیادی در خصوص این تراشه‌ها به بیرون درز پیدا کرده است. حالا امروز افشاگری با نام کاربری ExtremePlayer نتایج عملکرد تراشه‌ی رایزن ۷ ۷۷۰۰X در بنچمارک Cinebench R20 را فاش کرده است.

رایزن 7 7700X

بر اساس گزارش این افشاگر، رایزن ۷ ۷۷۰۰X در بنچمارک یادشده به‌ترتیب نمره‌ی تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای ۷۷۷ و ۷،۷۰۱ را دریافت کرده که از این نظر به‌ترتیب ۲۵ و ۳۰ درصد سریع‌تر از تراشه‌ی نسل فعلی رایزن ۷ ۵۸۰۰X است. با این وجود، تراشه‌ی اینتل Core i7-13700K در همین بنچمارک نمره‌ی تک‌هسته‌ای ۸۱۴ و چندهسته‌ای ۱۱،۲۴۳ را به‌دست آورده و عملکرد بهتری را نسبت به تراشه‌ی جدید ای ام دی به‌ثبت رسانده است.

رایزن 7 7700X

عملکرد بهتر پرچمدار اینتل به علت استفاده‌ی آن از هسته‌های کم‌مصرف (E) بیشتر و هسته‌های Raptor Cove بوده که ظاهراً از هسته‌های Zen 4 ای ام دی قدرتمندترند. با این وجود، تراشه‌های اینتل همیشه در آزمایش‌های تک‌هسته‌ای عملکرد بهتری را نسبت به تراشه‌های ای ام دی ارائه می‌دهند و این نکته‌ی تازه‌ای محسوب نمی‌شود. البته اطلاعات فاش‌شده مربوط به نسخه‌ی آزمایشی رایزن ۷ ۷۷۰۰X بوده و از این رو احتمالاً نسخه‌ی نهایی عملکرد بهتری را ارائه خواهد داد.

منبع: NotebookCheck

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.