مهندس سابق اپل به جرم سرقت اسناد پروژه تایتان این شرکت به ۱۰ سال زندان محکوم شد - تکفارس 
مهندس سابق اپل به جرم سرقت اسناد پروژه تایتان این شرکت به ۱۰ سال زندان محکوم شد - تکفارس 

مهندس سابق اپل به جرم سرقت اسناد پروژه تایتان این شرکت به ۱۰ سال زندان محکوم شد

افشین نوری
۱ شهریور ۱۴۰۱ - 21:31
خودروی اپل

شرکت‌های فناوری معمولا در هنگام‌ استخدام نیروهای جدید قوانین سختی دارند و‌ باید مطمئن شوند که اطلاعات داخلی شرکت را به بیرون درز نمی‌کنند. حالا CNBC گزارش داده است که‌ یکی از مهندسان سابق اپل متهم به سرقت اسرار داخلی این شرکت شده است. گفته می‌شود این فرد، اسرار پروژه تایتان اپل را مربوط به خودروی برقی این شرکت می‌شود سرقت کرده است و احتمالا به ۱۰ سال حبس و پرداخت ۲۵۰ هزار دلار جریمه محکوم خواهد شد. 

این مهندس اپل که ظاهرا چینی بوده و‌ Zhang نام داشته است در سال ۲۰۱۸ سفری به چین داشته است و وقتی به آنجا رسیده به اپل اطلاع داده است که قصد برگشت به این شرکت را ندارد. نکته جالب اینکه، این فرد در چین می‌ماند و به شرکت XMotors ملحق می‌شود. همه این اتفاقات باعث شد تا اپل نسبت به این موضوع شک کند و تحقیقاتی را در این زمینه انجام دهد که درنهایت متوجه ‌می‌شود که اطلاعات پروژه تایتان این شرکت به سرقت رفته است. 

این مهندس ظاهرا در بخش‌های مختلف اپل مشغول بوده است که از آن جمله می‌توان به طراحی و تست بوردهای مداری با قابلیت آنالیز داده‌های دریافتی از سنسورها اشاره کرد. او همچنبن در پروژه تایتان فعال بوده است. 

اپل در تحقیقات خود متوجه شد که این فرد چندین گیگابایت اطلاعات را از سرورهای اپل دانلود کرده است و همچنین ۲۵ صفحه از اسناد مربوط به یک بورد مداری برای خودروی خودران اپل به سرقت رفته است. Zhang البته در انتقال اطلاعات هوشمندانه عمل نکرده است و ۲۴ گیگابایت از این اطلاعات را از طریق AirDrop به لپ‌تاپ زن خود منتقل کرده است و حتی برخی بوردها را به‌طور دستی دزدیده است که کاملا تابلو شده است. 

حالا او ممکن است به خاطر این کار، محکومیت سنگینی را تحمل کند و باید منتظر بمانیم و ببینیم رای نهایی دادگاه چه خواهد بود. ‌

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید