مارک زاکربرگ به میم‌های متاورس واکنش نشان داد - تکفارس 
مارک زاکربرگ به میم‌های متاورس واکنش نشان داد - تکفارس 

مارک زاکربرگ به میم‌های متاورس واکنش نشان داد

مهدی ملکی
۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - 11:54
مارک زاکربرگ متا

اوایل این هفته مارک زاکربرگ مدیر عامل اجرایی متا یک آواتار دیجیتال از خود منتشر کرد که در پس‌زمینه هم ردی از برج ایفل به چشم می‌خورد.

زاکربرگ با انتشار این اسکرین‌شات عرضه Horzion World را در فرانسه و اسپانیا تایید کرد. با این حال همان‌طور که از کاربران اینترنت انتظار می‌رود، آن‌ها سریع دست به کار شدند و میم‌های زیادی را در خصوص پلتفرم واقعیت مجازی طراحی کردند؛ چرا؟ چون به عقیده برخی کاربران، گرافیک Horizon World شباهت زیادی با بازی Teletubbies عرضه شده برای پلی استیشن ۱ دارد.

مارک زاکربرگ متا

ظاهراً زاکربرگ این میم‌ها را دیده و سپس سعی کرده که به آن‌ها واکنش نشان دهد. با انتشار اسکرین‌شات‌های جدید روی صفحه خود تاکید کرد که متا در حال کار روی گرافیک این عنوان است. به دنبال این موضوع، او در روز جمعه اسکرین‌شات‌های جدیدی را روی فیسبوک و اینستاگرام خود به اشتراک گذاشت که نسخه‌ای واقع‌گرایانه‌تر از خودش و همچنین منظره‌ای از یک مکان باستانی را از درون Horzion World به تصویر می‌کشید.

به گفته زاکربرگ تصویر اولی که او به اشتراک گذاشت به سرعت ثبت شده بود تا آن‌ها عرضه این اثر را جشن بگیرند. در ادامه به گفته خودش، او کاملاً آگاه است که گرافیک عنوان در آن تصویر بسیار ساده است اما متا روی گرافیک Horizon World مشغول کار شده و به باور او با گرافیکی بسیار خوب حتی در حوزه هدست‌های واقعیت مجازی رو به رو خواهیم بود.

مارک زاکربرگ متا

با این حال بسیار عجیب است کسی صرفاً برای جشن گرفتن عرضه یک محصول یا اثر، اسکرین‌شاتی را از آن به اشتراک بگذارید که ظاهر خوبی ندارد، مخصوصاً با در نظر گرفتن میلیاردها هزینه‌ای که متا روانه پروژه‌های این‌چنینی کرده است. از طرفی هم این شرکت اخیراً قیمت آکیولوس کوئست ۲ را ۱۰۰ دلار افزایش داد تا بیش از پیش به سرمایه‌گذاری‌های جاه‌طلبانه خود نزدیک شود.

متا اولین شرکتی نیست که وعده گرافیک بهتری را جهت جذب افراد بیشتری می‌دهد. ماه گذشته Roblox تایید کرد که گرافیک کم‌کیفیت با رزولوشن پایین این بازی را بهبود خواهند تا و در نظر دارند که به چیزی شبیه دنیای واقعی برسند.

همزمان با آهسته شدن روند رشد Meta، به نظر می‌رسد که مارک زاکربرگ، از شرایط موجود در این شرکت و تعهد کاری کارمندان خود رضایت کافی ندارد.

مارک زاکربرگ اخیراً از طریق وبکم، اقدام به برگزاری جلسه‌ای مهم نمود. از زمان آغاز به کار فیسبوک، زاکربرگ از طریق برگزاری جلسات هفته‌وار پرسش و پاسخ، با کارکنان خود جلسه دایر کرده است. در این جلسات، معمولاً راجع به موضوعات مختلفی بحث صورت می‌گرفت اما همزمان با رشد چشمگیر کمپانی، متن اکثر قریب به اتفاق موضوعات مورد بحث، از قبل تدارک دیده می‌شوند.

از سوی دیگر، زاکربرگ اخیراً به جای شرکت در کلیه‌ی جلسات، پاسخ به پرسش‌هایی با بیشترین رای را به دیگر مدیران شرکت محول نموده است.

اما در ژوئن امسال، مارک زاکربرگِ همیشگی، یک بار دیگر از خود رونمایی کرد. در این جلسه، او گاهاً شبیه به ژنرالی به نظر می‌رسید که سپاه خود را آماده‌ی نبرد می‌کند و گاهی به آن کودک نابغه‌ای شباهت داشت که راجع به سلطه‌ی متاورس (Metaverse) بر دنیا در جریان چند دهه‌ی آینده وعده می‌داد؛ اما بیشتر از همه، به نظر می‌رسید که زاکربرگ از موضوعی آزرده است.

همچنین، او خاطر نشان کرد که تیک‌تاک (TikTok)، بخش زیادی از بازار را از چنگ آن‌ها خارج کرده و حداقل یک سال و نیم زمان خواهد برد تا آن‌ها بتوانند زیانی را که متحمل شده‌اند، جبران نمایند.

طبیعتاً در چنین شرایطی، سوال کارمندی به نام گری (Gary) از شیکاگو، به مزاج زاکربرگ خوش نیامد و به همین دلیل، وی اقدام به لغو جلسات هفته‌وار متا (Meta Days) نمود. زاکربرگ اخیراً خود را در موقعیتی می‌بیند که کمپانی‌ای که وی ۱۸ سال قبل اقدام به تاسیس آن نمود، از چندین سوی تحت فشار است.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید