نتفلیکس ۱ میلیون نفر از مشترکین خود را در سه ماهه دوم ۲۰۲۲ از دست داده است - تکفارس 
نتفلیکس ۱ میلیون نفر از مشترکین خود را در سه ماهه دوم ۲۰۲۲ از دست داده است - تکفارس 

نتفلیکس ۱ میلیون نفر از مشترکین خود را در سه ماهه دوم ۲۰۲۲ از دست داده است

افشین نوری
۲۹ تیر ۱۴۰۱ - 18:45
نتفلیکس

تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند که نتفلیکس در در سه ماهه دوم ۲۰۲۲ حدود ۲ میلیون کاربر خود را از دست خواهد داد، اما گزارش جدیدی نشان می‌دهد که نتفلیکس عملکرد بدی در این مدت نداشته است.

طبق این گزارش، تعداد مشترکین نتفلیکس در سه ماهه دوم ‌امسال فقط ۹۷۰ هزار نفر کاهش یافته است و اکنون تعداد کاربران این پلتفرم به ۲۲۰.۷ میلیون نفر رسیده است. موسسه Wedbush Securities  پیش‌بینی کرده بود که نتفلیکس تا آخر ماه ژوئن حدود ۱.۵ میلیون کاربر خود را از دست خواهد داد ، اما حالا می‌بینیم‌ که چنین اتفاقی نیفتاده است. 

از طرفی، درآمد نتفلیکس در سه ماهه دوم ۲۰۲۲ به ۸ میلیارد دلار رسیده است که بیشتر از درآمد ۷.۳ میلیارد دلاری این شرکت در مدت مشابه سال گذشته است. این شرکت برای سه ماهه سوم امسال درآمد ۷.۸ میلیارد دلاری را پیش‌بینی کرده است که کاهش جزئی را نشان می‌دهد. ‌

البته شرتیط نتفلیکس در آمریکا و‌ کانادا کمی بدتر است و به نظر می‌رسد حتی عرضه فیلم Stranger Things کمکی به این شرکت نخواهد کرد. تعداد مشترکین این پلتفرم در آمریکا و کانادا به خاطر افزایش هزینه اشتراک کاهش یافته است و در اروپا نیز تعداد کاربران نتفلیکس روند کاهش داشته است. با این حال، در آمریکای لاتین تعداد مشترکین این سرویس ۱۰۰ هزار نفر و در منطقه آسیا پاسفیک ۱.۰۸ میلیون نفر اضافه شده است. 

در مجموع، درآمد نتفلیکس در نیمه اول امسال ۱۵.۸ میلیارد دلار شده است که بیشتر از درآمد ۱۴.۵ میلیارد دلاری آن در نیمه اول سال گذشته است. ‌

نتفلیکس برای سه ماهه سوم ۲۰۲۲ افزایش ۱ میلیون نفری مشترکین خود را پیش‌بینی کرده است و هنوز مشخص نیست که این هدف تا چه اندازه محقق خواهد شد. در هر حال باید منتظر ماند و دید این شبکه استریم فیلم و ‌سریال چه برنامه‌هایی در سر دارد.

منبغ: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید