چگونگی اشتراک گذاری قانونی حساب های نتفلیکس مشخص شد - تکفارس 
چگونگی اشتراک گذاری قانونی حساب های نتفلیکس مشخص شد - تکفارس 

چگونگی اشتراک گذاری قانونی حساب های نتفلیکس مشخص شد

مهدی ملکی
۲۸ تیر ۱۴۰۱ - 12:16
نتفلیکس

نتفلیکس قبلاً در ماه آوریل اعلام کرده بود که قصد دارد اشتراک‌گذاری رمز عبور و حساب کاربری را پولی کند؛ اکنون این سرویس استریم محبوب با انتشار یک بیانیه مشخص کرده که چه برنامه‌ای برای عملی کردن این موضوع دارد.

در ماه مارس بود که اولین بار خبر اضافه شدن ویژگی add an extra member نتفلیکس را در برخی کشورهای منتخب شنیدیم. کاربران با استفاده از این ویژگی می‌توانستند در ازای پرداخت پول بیشتر، به صورت قانونی حساب خود را با افرادی که انتخاب می‌کنند، به اشتراک بگذارند. حالا با اضافه شدن ویژگی add a home در کشورهای آرژانتین، جمهوری دومینیکن، ال سالوادور و هندوراس، نتفلیکس به فاز جدید این برنامه وارد شده است.

هر حساب نتفلیکس حاوی یک خانه تعریف شده خواهد بود که اعضای آن می‌توانند محتوای موجود روی این سرویس را استریم کنند. به این ترتیب کاربران برای تماشای نتفلیکس در سایر خانه‌ها تا حداکثر دو هفته، باید ماهانه ۲.۹۹ دلار اضافه بر مبلغ اشتراک خود بپردازند.

کاربران پلن Basic قادر خواهند بود حداکثر تا یک خانه اضافه، کاربران پلن Standard حداکثر تا دو خانه اضافه و در نهایت کاربران پلن Premium حداکثر تا سه خانه به حساب کاربری‌شان اضافه کنند. البته این سرویس برای مدت زمانی که اقدام به سفر می‌کنید، استثنا قائل شده است. مشترکان نتفلیکس می‌توانند خارج از خانه روی دستگاه‌های مختلف از جمله تبلت، گوشی یا لپ تاپ خود اقدام به اشتراک‌گذاری و استریم محتوای نتفلیکس کنند.

مشترکان کشورهایی که بالاتر به آن‌ها اشاره کردیم، به زودی با دریافت یک ایمیل از اضافه شدن ویژگی add a home مطلع خواهند شد.

با توجه به این که نتفلیکس مدت‌ها است برنامه‌های اشتراک‌گذاری پولی حساب‌ها را تحت نظر دارد و آن را به شیوه‌های مختف در سراسر نقاط جهان آزمایش می‌کند، انتظار می‌رود که به زودی مردم تمام جهان تحت تاثیر این برنامه‌ها قرار گیرند. همچنین این شرکت مدتی پیش شروع به ارائه پلن‌های ارزان‌تری کرد که حاوی تبلیغات هستند. مشخصاً برنامه‌های نتفلیکس در راستای جبران ریزش قابل توجه کاربرانش است.

این شرکت مدتی پیش استراتژی جدیدی را برای جلوگیری از اشتراک‌گذاری گذرواژه حساب‌هایش اتخاذ کرد تا در ازای این کار، از کاربران پول بیشتری بگیرد. این استراتژی دقیقاً‌ بعد از افزایش قیمت حاشیه‌ساز تمام اشتراک‌های آن در ماه ژانویه امسال انجام شد. به نظر می‌رسد هر دوی این اقدامات دلیل اصلی تنزل کاربران این سرویس طی چند ماه گذشته و احتمالاً آینده هستند و خواهند بود.

مدیر عامل اجرایی نتفلکیس،‌ رید هستینگز (Reed Hastings) طی یک تماس با سهام‌داران اشاره کرد تیم مدیریتی برنامه دارد با عرضه یک اشتراک مجهز به تبلیغات ارزان‌تر، مشترکین را درون مرزهای این شرکت نگه دارند. هستینگز به سال‌ها مخالفت با حضور تبلیغات در نتفلکیس شهرت دارد، بنابراین این تغییر رویه چیز کوچکی نیست.

به همین خاطر است که می‌گوییم ما مشخصاً با شرکتی رو به رو هستیم که سعی دارد جریان و جو موجود را تغییر دهد، حتی اگر مشکلات شدیدی نداشته باشد. شاید عرضه پلن‌های مجهز به تبلیغات یا بازگرداندن قیمت‌ها به وضعیت سابقشان، مسئله را حل کند.

با این وجود، در حال حاضر بزرگ‌ترین شکایت کاربران درباره محتواست. کاربران عقیده دارند نتفلیکس در زمینه محتوا خوب عمل نمی‌کند. چه موافق باشید یا خیر، نتفلیکس در انجام برنامه‌های خود جدیت زیادی دارد. چند خط بالا از مقاله نتفلیکس چطور می‌خواهد از سقوط فرار کند، قرض گرفته شده است. برای مطالعه کامل آن، به صفحه مذکور مراجعه کنید.

منبع: Android Authority

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید